Stenkul!

En superhärlig dag! Började med sovmorgon men väcktes av de som sopade gatan långt innan min planerade väckning. Nu gjorde det ingenting eftersom vi var ensamma i huset för första gången och jag därför kunde traska upp i köket i nattskjortan och göra en cappuchino! Mmm... God start på dagen!

Vi lät Åsa sova lääänge, fixade egen frukost och drog till stranden. Hennes sovmorgnar är lätträknade den här sommaren så hon fick njuta av en mjukstart hemma. Fast jag vet inte om det blev så mycket till slappande... Precis när vi började prata om lunch så dök hon upp...
 

...med lunchlåda! Vilken underbar överraskning!


Famtastisk sallad med melon, grönsaker, ostar, mango, parmaskinka och korvar. Såååå gott! Men vi var inte ensamma om att vara hungriga...


När vi öppnade lunchlådan fick vi många nya kompisar... Ganska närgånga om man inte schasade! Hur fanken kunde de känna att vi började äta? De kom från ingenstans inom en minut! Men jag hade en plan. Om de skulle flyga över oss och skita så skulle vi ge igen med samma mynt... Haha!


Men det blev inget krig mot duvorna. Det blev bara en magiskt fin dag vid havet! Vi låg på stenstranden idag och njöt av härligt, klart vatten och lite folk. Perfekt!


Åsa såg ut som en filmstjärna även idag!


Och jag passade på att leta vackra stenar! Det fanns gott om dem! Här såg det också ut som om Roger Pontare hade glömt nåt kadaver... Men det var bara en sten!
 

Sedan badade vi ju såklart! Inte särskilt långgrunt och därför perfekt för oss som gärna vill simma lite!


Ja, lite vattenlek måste man ju få pyssla med även om man är vuxen...


Annars kan man ju bara ligga och flyta i det ganska salta vattnet! Det var så här jag förlorade mina glasögon så nu kom jag ihåg att ta av dem - före! Haha!


Passade också på att gå en sväng för att ta lite bilder. Till vänster i bild ligger den lilla avskilda stranden vi låg på. Den får skugga på en del ställen ganska tidigt på eftermiddagen och passar därför bra när vi har olika önskemål om direkt sol. Jag ääääälskar ju solen!


Liten situation längre bort. En äldre man stod och skrek upprört uppe på kanten till en kvinna som jag trodde var i knipa - men hon simmade hur bra som helst! Måste ha varit nåt annat. Han kanske inte fick följa med och bada eller nåt...


Sedan var det dags att gå hem och jobba lite! Hej då stranden! Ses imorrn!

Jag och Åsa satte oss med projektet och nu har vi skickat bilder, annonsförslag, logga och annat som behövs inför biljettsläppet som jag tror blir på fredag om allt går i lås.


Och medan jag duschade fick Mie syn på den här optimistiska inlastningen! En hel soffa i en liten Fiat (eller vad det nu var)...



Så dags för sen middag igen! Vi valde Lena Endres favoritställe (ja, hon har också lägenhet eller hus här). Hon har för övrigt hälsat på i huset eftersom hon känner ägarna som också jobbar inom teatern. Rolf och Sanna Sohlman tror jag de heter.


Här trodde jag att Åsa hade fått syn på ett span i köket... Och det hade hon!

En hund som knappast hade fått sitta kvar om det varit i Sverige! Men söööt!

Nu har jag skickat iväg det sista materialet och ska knoppa in! Imorrn har vi vår sista dag här och ska tillbringa den på stranden igen. Såååå skönt att också slappa och bara vara! Att få göra det tillsammans med Mie och Åsa är också stenkul! Sov gott alla!