Mötesdag i storstan!

Det var väl för himla tur att jag inte skulle åka med första flyget idag... Rätt så trött efter en ledig helg! Haha! Men den var bara för vansinnigt rolig! Det bästa med att flyga på morgonen är ju dock att man kan somna om igen - och det gör jag oerhört fort! 


Så här är jag nyvaken igen på Arlanda Express på väg in till stan och möte med teatercheferna kring "Norrländsk Passion"!


Träffade först Ylva som är administrativ chef på Västerbottensteatern och vi tog en lunch på "Pontus and the Greenhouse"! Gooood sallad med bönor, kronärtskockor och lite annat smått å gott! 

Jaaaa... jag erkänner! Det slank ner en hemlagad äppelkaka av det bättre slaget till kaffet! Tur att vi delade eftersom jag nog fortfande är mätt efter helgens ätande! 


Därefter sammanstrålade vi med teatercheferna på "Svensk Scenkonst" som är arbetsgivarorganisationens hus i Stockholm. På bilden ser ni Iso som är chef i Västernorrland, Fransesca i Västerbotten, Lena på Samiska Teatern, Karin Norrbottensteatern och Yngve från Jämtland.

Det blev en bra kraftsamling och vi gick igenom organisation, arbetsfördelning, budget och annat för att de skulle kunna fatta beslut om att gå vidare med projektet - och beslut blev det! Punkt fem gällde min och Jonas anställning och vid det laget hade vi redan gjort oss oumbärliga... Haha! Vi kommer att behövas och jag kände att jag fick förtroendet att gå vidare. Känns skönt! Så nu blir det nio månader i teatrarnas tjänst - på halvtid i alla fall. Blir en bra kombination till mitt eget föreställningsarbete!


Och så kom Olle Thörnqvist som är regissör för hela projektet. Det blir han som ska sätta ihop alla ingredienser - pjäser, körer, dansare och musiker - till en helt unik produktion 2014! Han är ju en gammal favoritregissör så det blir otroligt roligt att få samarbeta igen!


Mötet tog hela dagen och på väg tillbaka genom stan råkade jag slinka in på Nespresso... Ja, vi gjorde ju ett besök där i Nice och redan då var jag nästa på väg ut med en kaffemaskin och en mjölkskummare! Det fanns en på Rue Sade och kaffet var såååå gott! 

Ja, hur tror ni att det gick? Haha! Jag kom naturligtvis ut med en... Så nu blir det kaffe hela hösten! Men först ska jag ta mig hem med mycket handbagage... Sitter på Arlanda nu och ser fram emot att komma hem. Tror att jag ska starta morgondagen lite hårt - kanske med en sovmorgon... Tjolahopp!