Kasamhelg!

Och knappt hade jag hunnit hem innan det var dags för en ny utflykt med härliga tjejer! Den här gången var det en helsohelg vid havet med Kasam-gruppen som stod på programmet. Vi brukar träffas en gång i månaden och det är ett underbart gäng som bjuder på sig själva. Målet är att fylla på de mentala och fysiska förråden och må bra!


Vi började med att åka ut till fyren på Bjuröklubb för en härlig lunch! Här sa jag åt alla att se lite trötta och bedagade ut för att skillnaden skulle bli så stor som möjligt emot den bild jag ska ta på söndag! Men inte gick det... Haha!
 

Samling i serveringen i väntan på mat. Glada miner redan här!


Och Maggan fick mat först trots att hon beställde den enda rätt som avvek från listan vi fått... Hygglo!


Och sedan skrattade vi... Ja, det behövs inte mycket i det här gänget och det är bara för härligt! Här tror jag att vi har börjat en runda där vi alla skulle berätta vad vi hade för förväntningar på helgen!


Ja, ni skulle bara veta... Haha!


En promenad upp till fyren är ju given!


Det är så vackert här ute och längst upp på berget var det bara så mycket luft! Ljuvligt!


Eivor och Lisbeth fann varandra... Nja, men de närmade sig i alla fall med värme!


Efter god lunch åkte vi vidare till Jungfrugraven och silhällorna! Det här är en av mina verkliga favoritplatser!  Älskar hällorna och stenarna som slipats av havet. Vackert!


Här kan man, precis som Anki, bara sitta och njuta!


Och ja, här fikar vi... Direkt efter lunch och kaka... Hälsohelg... Haha!


Sedan upptäckte jag vattenspegeln och stenarna. Det blev en given plats för fotografier av hela jungfrugruppen! Här började Lisbeth posera och det blev så fint!


Sedan var det min tur! Och jag åkte i träningskläderna för att vara beredd... :)


Karin studsade fram över stenarna som den värsta bergsget trots att hon egentligen var rädd att trilla i... Snyggt jobbat! Det gäller ju att utmana sina rädslor!


Ja, till slut satte hon sig också. Hon blir alltid så bra på bild!


Och fina Li lyser som solen!


Anki fick vi tvinga ut eftersom hon tycker att hon aldrig blir bra på bild men här ser ni motsatsen. Snygg-Anki! Älskar gummistövlarna!


Och Eivor busade loss!


Hon har så mycket energi att man blir glad bara man ser henne!


Och Ylva var nog den av oss som blev mest "skir" och jungfrulik. Och så vackert med det blonda håret!
 

Annika var helt vild och passade på att gå på vattnet... Haha!


Men nog är det lite sjöjungfru över henne också?


Men hon hade hård konkurrens av Maggan som t o m var barfota! Det är en fempoängare!


Och här fångade jag henne i steget på väg tillbaka. Vilket lyft!


Sonja såg ut som värsta fotomodellen i sina coola glasögon! 


Och Mona blev så busig och glad! Ja, ni tycker kanske att det blev lite tjatigt med samma fotoplats? Men det tycker inte vi... Haha! Vi tror att det kanske måste bli en almanacka framöver?
 

Och nästa Karin hittade en ny plats! Snygg!
 

Och Anita som kanske är äldst är värsta pulverpuman! Så sjukt snygg och max 24! Det säger en del om åldern på oss övriga... Haha!


Därefter blev det en glad tur till Krukmakaren Björn Larsson! Han gör mycket fina saker men hade sålt så mycket under sommaren att det fanns minimalt med saker kvar. Men vi shoppade i alla fall!


Och den här stenplattan som han hade gjort utanför entrén tyckte jag var så fin!


Klädstäcket i keramik var också kul!

Och roligt hade vi hela tiden! Mycket skratt och skoj och härliga samtal med goa' människor! Man bara trivs och jag känner mig priviligierad som får vara med i den här gruppen!


På eftermiddagen nådde vi slutmålet som var Lisbeths stuga där vi skulle spendera kvällen och övernatta! Men först ett träningspass ute i det fria!


Nästan samtidigt... Det tar sig!
 

Och den här bilden tog jag egentligen när jag stod upp och ner men då hade ni ju knappt fattat hur vi såg ut... Bra pass igen! Tack Anki för att du orkar driva på oss! 

Och här hade vi tänkt hoppa... Ja, ni ser ju själva hur bra det gick... Haha! Alla säger dessutom "och"! Inget snyggt ord direkt...

Sedan blev det smoothies till mellanmål, en fantastiskt middag, mera prat och skratt, underbar dessert, mera prat och skratt, bastu och nu strax sängen! Vilken dag vi har haft! Fortsätter att berätta mer imorrn men nu är klockan halv tre och nu måste jag sova! Tack alla fina!