FN-dagen!

Helt OK dag - om man få vara inomhus... Haha! Det här sura regnvädret gör ingen glad och man önskar ju att det hade kommit snö istället så att det åtminstone hade blivit vitt och ljust ute. Men det är ju bara att gilla läget!

Idag är det också FN-dagen och jag väljer att slå ett slag för Barnkonventionen och alla barns lika rätt och värde. Jag har varit inne och skrivit på för att den också ska bli svensk lag - gör det du också! Just nu var det knappt 37 000 namnunderskrifter och vi måste naturligtvis bli fler!


http://unicef.se/flykten-slutar-har?fb_action_ids=679377825406796&fb_action_types=og.likes&fb_source=aggregation&fb_aggregation_id=288381481237582

Efter att ha jobbat hela dagen med papper, ekonomi och diverse akuta mailutryckningar så valde jag att ta igen mig en stund. Med träning. Haha! Skönt med ett Indoor-pass och idag var jag så tidig att det blev en hel timmes trampande. Gör gott för flåset och fläsket!

Efteråt blev jag lite kramsjuk och svängde därför in hos syrran för att snusa lite på go'ungarna! Ja, vad ska man göra när man inte kan mysa med sina egna? Och Max blev naturligtvis jätteglad att se sin svettiga moster:


Haha! Det finns ju en hel serie med Max-böcker och jag funderar nu på att ge ut "Max Moster". Fast på bilden kan man tro att det är "Max Monster"... Haha!


Men han blev nöjdare! Och jag fick äta en jättegod indisk kyckling! Vi blev med andra ord nöjdare båda två!


My ville låna kameran och ta en bild av sin svettiga moster... Snyggt... var det kanske inte. Men jag tycker ändå att hennes bild av mitt hår var bäst:


Haha! Ja, det blev verkligen en bild av bara håret...


Det lilla hjärtegrynet sprudlar av energi! Glad att vi också fick en stund i soffan där vi kunde läsa Beppe Wolgers underbara "En kos dagbok". Den måste ni läsa!


Och lillebror blev mycket nöjdare när han fick sitta hos mamma! Och vi hann surra lite vilket alltid är en skön paus i tillvaron! Så glad att vi har varandra Malin! :)
 
Nä, nu har jag suttit här som ett "slack" länge nog. Mot duschen! Kanske blir det en tidig kväll eftersom morgondagen har en lång lista... Men med mig vet man aldrig. Tjolahopp!