Äntligen helg!

Fredagar har sina klara fördelar! Och nackdelar... Har naturligtvis jobbat idag och det gick så bra att jag kunde avsluta dagen med lite ärenden. Härligt! Ja, jag hade lite fix på stan som banken, revisorn och sånt som också måste göras. 

Hann även med ett besök på teatern och titta på den modell som Helena gjort av själva bygget till Norrländsk Passion. Modeller är mycket bra! Allt blir så tydligt! VI kikade och resonerade och hälsade i tanken till Tage som är sjuuuuuk... Jättesjuuuuuk... Förkyyyyyld... Nej, jag ska inte skämta. Krya på dig! Annars bestämmer vi allting själva... Haha! 

Det sista jag gjorde innan jag skulle åka och träna var att handla mat. Det skulle jag inte ha gjort. Åtminstone inte på Solbacken... Jag kunde ha skrivit en ny variant på "En kos dagbok". Vad tror ni om den här:

25 oktober. Regnade. Slutade regna. Åkte och handlade. Stod i kö. Köpte lax. Stod i kö en gång till. Sneglade på damen framför mig som ville ha en mindre lax. Det fanns ingen mindre lax. Då ville hon ha den fjällad. Blir den mindre då? Betalade i kassan. Stod i kö för att komma mig till bilen. Lastade in alla påsar. Körde iväg. Stannade. Stod i kö. Stod i kö. Stod i kö...

(Jag skulle gärna avslutat dagboken med "Rymde!")
 

Det tog nästan 40 minuter att ta sig från Solbacken och hem till Morö Backe! Och då har vi bara drygt 500 meter dit! Jaaaa, jag kunde ha promenerat... Men det är INTE kul att promenera HEM med fyra matkassar och en låda kattsand... Så jag stod i kö. Och höll på att missa träningstiden!
 

Hade tänkt lägga in en bild jag tog av mig själv där jag visar fingret till alla som har något att göra med från- och tillfarterna till Solbacken men jag är ju en person som snabbt blir glad igen - så det fick bli en förväntansfull men stressig blick på väg ner till 360!

Idag blev det två korta pass med Core och Indoor Walking! Skönt som tusan! Och ett bra sätt att göra sig av med eventuella aggressioner... Haha! Så när jag kom hem var det bara att lägga in en ny snus och sätta igång med maten! 


Gjorde det enkelt för mig idag och fyllde långpannan (jag älskar att den är teflonbelagd!) med grovhackad paprika och lök. Insåg att jag också brukar ha chili och vårlök i den här blandningen men det glömde jag när jag stod i laxkön och fjällade... Haha!

Salt och peppar på både lax och grönsaker - lägg laxen på "mage" så ångar all den goda saftigheten från paprikorna upp i laxen. Och stannar där. 


20 minuter senare var det klart! Bara att slita bort skinnet och servera!


Lite sallad och en klick crème fraiche på toppen räckte bra! Hur den blev? SAFTIG! Och sååå god! Det här är nog min snabbaste favoritlax!

Nu ska vi bara hänga i soffan och ta det lugnt! Skönt med en ledig kväll även om jag nog borde ha skrivit lite. Men det är ju en dag imorrn också. Nu är det helg! Ha en trevlig sådan alla glada!