Våga tramsa!

Saxat ur dagens Aftonbladet: ”Tramsa mer!” Det är kreativitetsforskaren Samuel Wests recept för en produktiv arbetsplats med ­glada medarbetare. - För att våga släppa loss ­dina idiotiska, galna, underbara idéer måste det finnas en stämning där du vågar tramsa dig.

Jag säger bara "Äntligen!". Det ska väl egentligen inte behövas en forskare för att man ska inse att ur alla larviga idéer så föds de riktigt bra - och att man måste befinna sig i en tillåtande miljö för att våga kasta ur sig dem. Hur tror ni annars att våra shower kommer till? Haha! Men för allas skull är det nog bra att inte de galnaste idéerna hänger med hela vägen...


Nåja, det där var bara en artikel jag blev glad av. Annars har det varit upp och ner idag. Mycket att göra där jag med dålig framgång försökt jobba mindre med projektet och mer med White Christmas. Det är mycket som är på gång nu så man kan inte bara klippa av. Men just nu är Åsa på väg hit för ett par dagars jobb och då ska jag baske mig stänga av telefonen! Ja, en liten stund i alla fall... Haha!



Och "Äntligen" säger säkert också ni som följer bloggen? Nu har snön kommit och fågelhuset är på plats! Här är första bilden i raden av många... Haha! Nej, jag tror jag måste hitta något nytt att ta bilder av den här vintern...

Efter möten, jobb, skrivjobb, mailande och mer jobb så åkte jag förbi min vän som blivit ensamstående för att prata bort en stund och för att se om hon behövde hjälp med något. När man kör fast måste man omfokusera lite och då är det bra att helt byta spår. Fick också chansen att hjälpa henne med lite skjuts imorrn och det känns bra! Och sedan blev det till slut träning. Och hälsogrupp!


Efter ett härligt pass - med min fortfarande så oroliga mage - så startade kvällens möte med hälsogruppen. Idag hade vi bjudit in en dietist som vi förberett med olika frågor och det blev en genomgång av vitaminer, mineraler, bantningsmetoder, fett, socker mm - och bra diskussioner!


Stort Tack till Maine som kom från Umeå för att bemöta alla våra frågor och egna idéer!

Inte helt överraskande så bör vi äta mer frukt och grönsaker, mindre salt, fett och socker - samt motionera mera! Man kan väl säga att man med en portion sunt bondförnuft och en kostcirkel fortfarande kommer långt! Eller som en del av oss sa: "Det var bättre förr!". Haha!

Bra kväll med det här härliga och glada gänget blev det - precis som vanligt! Nu ska jag bara duscha och bädda upp soffan till bästa Åsa! Ser fram emot ett par dagars härligt jobb!