Sång och snabba beslut...

Oj, oj, oj vilka dagar det blir... Nu är klockan snart åtta på kvällen och jag har just skickat sista mailet... Men det går åt rätt håll! Imorrn släpps biljetterna till Norrländsk Passion och det ska bli spännande att se om allt hinner bli klart! Hoppas... :) 
Webben är i alla fall igång och ni kan läsa mer på http://norrlandskpassion.se/
Bra jobbat Jonas och Icedor!

Själv fattade jag raskt ett par snabba beslut om biljettrabatter och råddade runt med olika mail så att alla skulle få veta vad som gällde (vi är många inblandade...). Det visade sig i afton att ett beslut nog var alldeles felaktigt så jag kröp till korset och ändrade mig! Ja, det är ju också en nödvändig lärpenning. Man kan faktiskt ändra sig när man inser att en annan lösning är bättre! 

Och skulle ni mot förmodan ha glömt köpa biljett till "White Christmas" så är det bara att skynda innan de är slut! Ring Folkparken på 0910-101 62 så kan ni boka bord samtidigt! Välkomna!

Ja, jag kan ju inte undgå att göra reklam även för min egen produktion... Halva dagen har jag i alla fall kunnat ägna åt den och helt nödvändiga sånglektioner/sångrep! Tog lektioner för första gången (efter 30 år!!!) till Mens Night 2 förra året och det har aldrig varit så roligt att sjunga! Sedan har vi ju också världens bästa sångpedagog:
 

Ture Sommar Löwgren! Haha! Ja, hans underbara mamma Mia hjälpte också till! Här ser Ture lite cool ut och försöker att inte ägna mig för stor uppmärksamhet. Man vet ju aldrig; "Kärringen kan ju bli högmodig?". Ja, han var cool tills jag började sjunga...
 

Men WTF!? Stäng av! Nåja, det märkliga var att han faktiskt lyckades somna så jag är nog inte så högljudd i alla fall... Haha!


Här börjar vi vara klara och då tror jag att han hade tänkt busvissla? Ja, han var i alla fall rätt nöjd över...


...att få tillbaka sin söta mamma! Nej, Ture, jag ska inte sjunga mer... 

Hur som helst är Mia en helt fantastisk sångpedagog! Aldrig förr har jag lärt mig låtar så här lätt och faktiskt också kommit ihåg hur jag ska sjunga! Hon är pedagogisk, positiv, rak, enkel och enormt kunnig! Klockrent igen Mia! Du är bäst!


Och när vi var klara fick jag låna Ture! Han ser jättenöjd ut... Ja, han höll faktiskt på att äta upp mig en kort stund senare!


Ännu en såååå söt unge och ganska lik storasyster Alma! I alla fall över munnen!


Men här ser man verkligen att han börjar bli en stor kille! 4 månader! Och jag tror att det kliade i munnen på honom...

  
"Men vad säger du?! Har jag inga tänder??" Och när han har den här tomma blicken och frågande uppsynen - medge att han är väldigt lik pappa Löwe? Haha! Jodå, han är också söt! 

Efter kaffe och lite surrande så åkte jag ner på stan för att sola och gå ett par ärenden till showen. Det tog längre tid än jag hade tänkt eftersom jag kom i "dåligt sällskap" på ett par affärer... Vilket sällskap? Mitt såklart! Haha! Men jag träffade också Åsa på MQ och det är en särskilt lyckosam kombo!


På vägen hem slank jag in på bästa Moröhallen och träffade på Mange som gör livet mycket enklare och därför också gav mig kvällens middagstips! Tack du!

Nu måste jag ge mig. Slut med beslut för idag! Det är en dag imorrn också och jag ska bara maila iväg stämmorna till Åsa så är jag klar för idag. Färdig - det har jag varit i flera timmar...

 
 
#1 - - Mia:

Du är allt för snäll Monica. Största delen av jobbet gör du ju faktiskt själv. Jag bara guidar lite Ture är då mäkta nöjd med att vara med i en kändisblogg. Mallig som aldrig förr :)
Ses snart igen!

Svar: Tack och kram! Men det är du som är snäll! Vi kan väl enas om att Ture är en goding! ❤
Monica Lindgren

#2 - - Gunnel:

Vilka fina bilder du tagit av våra kära! Och roliga kommentarer också. Vet att sångpedagogen trivs med dej! Och det verkar Ture också göra :-)

Svar: Tack!!! Jag är också hemskt förtjust i dina kära!! Kram :)
Monica Lindgren