Anknäbb?

Herregud så trött jag varit idag... Men jag kom mig i alla fall upp i tid och inväntade Åsa för att åka vidare till Mia för fler sånglektioner. Ja, ju mer man sjunger - desto bättre vill man att det ska låta. Och Mia är såååå bra på att ge feedback och se till att man höjer nivån - eller åtminstone sjunger rätt ton... Haha! 

Medan jag väntade på Åsa så började jag fundera över fenomenet "Läppförstoring"... Det är nog något av det fulaste jag vet! Jag kan t o m irritera mig på att såna som Lulu Carter målar läppstift utanför bara för att munnen ska se större ut... Varför? Jag tycker att alla har fått den mun som passar och kan inte se någon anledning till att någon ska behöva förändra sig! Ändå är det ofta som man i TV ser snygga (riktigt snygga!!) människor som jag tycker har förstört hela sitt ansikte med en anknäbb i fronten...

Men jag är ju en nyfiken och lite knasig person så jag var bara tvungen att testa! Är det någon i hela världen som tycker att jag har förbättrat mitt utseende?


Hahaha! Så fett fult! Jag ser t o m skräckslagen ut vid tanken! Men alla andra får ju naturligtvis göra som de vill och jag ska inte döma. Jag säger bara att alla duger som de är - och att anknäbb suuuuuger! (Hmm... hur blev det där då? Haha!)


Iväg till Mia igen och här var gulligaste Ture Sommar Löwgren redo! På hans min kan man tro att jag fortfarande har läppstiftet på... men så var det inte. Han hade nog bara min förra sång kvar i muskelminnet! Haha! 

Vi sjöng och sjöng och ett par timmar rusar snabbt iväg! Lite frukt och sedan fortsätta! Att sjunga eller skratta tillsammans ger världens endorfinkick och det var tur att det par precis vad vi skulle göra idag. Annars hade jag nog redan somnat... Tack Åsa för alla glada skratt och härligt rep! 
 
Bara att tacka de här sötsosarna också för ännu en fantastisk dag! Ture kommer nog att få men för livet men han verkade faktiskt luttrad... Man kan ju undra hur bra hans föräldrar egentligen sjunger? Haha! Jooo, jag veeet. De är fantastiska! Och Mia ska sjunga med Trinity 8 december (eller vilket datum var det? Måste kolla!) på Anderstorp och det vill jag inte missa! Jag hoppas på "Have yourself a Merry little Christmas"! 

Lite textrep på eftermiddagen och sedan iväg för ärenden och inköp/byten. Gina Tricot har förresten bara 8 dagars öppet köp vilket jag måste beteckna som uselt... Nån som behöver ett presentkort? Tur att jag hade ett par andra ärenden på MQ! Det är oerhört uppfriskande för en som gillar bra service och god kvalitet! Tack Åsa!

Väl hemma så har katten kräkts och det står 0-0 i hockeyn. Temperaturen kryper ner mot -7 och jag borde sätta mig med textjobb eller rapportskrivning eller möjligen ekonomi... Men jag säger bara: Orka... Haha! Istället hoppas jag på att klockan ska gå fort så att det är OK att gå och lägga sig... - och drömma om betydligt trevligare saker än anknäbb...
 



#1 - - Maria:

Håller med dig, Anknäbb är såå fult. Men vill de vara fula i mun på det viset så är vi det på andra viset. Vi kan ju skärpa oss, men det kan inte de som förstört sig.
Jobba på.

Svar: Jaaa, det är helt sant! :)
Monica Lindgren