Vatten, vatten...

En blöt dag på alla sätt - utom det man kanske först tänker på... Haha! Ja, att det har kommit skurar uppifrån har säkert inte undgått någon men dagens jobb har också haft samma tema.

Började morgonen med att få besök av finaste Karin som ringde medan jag fortfarande låg kvar i sängen och sedan kom förbi på en kopp kaffe och lite skönt surrande! Ett alldeles utomordentligt sätt att börja dagen på och skönt med en vän som tar en som man är - i både morgonrufs och nattskjorta (som jag också hade spillt ägg på...)! Så roligt att träffa dig och så nödvändigt att bubbla lite om allt som händer i livet! Kraaaaaaaaaaaam!!!
 
Sedan bar det iväg tillsammans med världens bästa Fjällström till Umeå och den stora Vattenstämman med 450 deltagare från hela Sverige. Vi skulle sköta konferencierskapet och underhållningen under den gemensamma banketten på kvällen.


Ja, det är ett stort nöje att få jobba med ett sånt här proffs! Peter är en strålande ljudtekniker och en ännu mer magisk sångare - så jag njöt! Här sjunger han upp samtidigt som han rattar ljudet i rätt nivåer. Han är som ett kinderägg! Ja, han är ju trevlig också - men det har ni nog förstått!

450 personer betyder en fullsatt restaurang. Vi höll till i Äpplet i Folkets Hus som har suverän service, god mat och kanonbra personal! Skönt att också få träffa en bra serveringsansvarig för att synka programmet för kvällen. Vi höll alla tider så när som på tre minuter i slutet. Helt OK!

Här sjunger han upp på nära håll... Jag säger bara: "I feel good!"

När vi riggat klart tog vi en paus och gick på "Rost" för kaffe och en ljuvlig macka med salami och brie. Ett bra ställe som man önskar vi skulle kunna ha i Skellefteå också!

Tillbaka igen och här är delar av oss ombytta. Gissa vem?

Jodå! Och lika glad som vanligt i nya outfiten från Barcelona!

Folk på plats och ljudnivån steg till ett skönt surr på några minuter. Det var absolut ingen fylla men sååååå pratglada och nätverkande människor. De hade verkligen mycket att resonera om och jag fick faktiskt ta i (Jodå!) för att få uppmärksamhet. Men det gick alldeles lysande och jag fick massor med beröm för min glädje, styrka och energi! Kul! De gillade också att det var en stark kvinna som höll i trådarna och det tar jag som en stor komplimang! Det var t o m en man som sa att det i företagen idag måste in mer kompetens och mindre impotens... Haha!

Och Peter då... Han var bara så sjukt bra! Som vanligt! Här är kvinnan som anlitat oss och hon sa till mig redan när han började sjunga att "det här är en man i min smak"! Sedan bad hon också om en bild tillsammans med honom och det får man ju bjuda på!

Men jag tror hon hade svårt att släppa honom...

Och här satt bordet från Skellefteå med Ola Burström i spetsen! Kul att träffa er och att få ett sånt stort bifall när jag berättade att när man gör stora event i Umeå så tar man underhållningen från Skellefteå... Haha! Ja, jag var nog ovanligt självsäker ikväll men jag vet inte vad som flög i mig. Tyckte bara att det var så kul att jobba!

Härifrån fick vi också det senaste Skellefteå-Umeå-snacket som sägs ha dykt upp på Umebornas tungor sedan vi tog SM-Guldet: "Vet ni vad det är för likhet mellan Skellefteborna och diskmedlet Yes?" Svar: "Nu ännu drygare!" Haha! Ja, det kan vi bjuda på.


Här har vi hunnit fram till varmrätten som bestod av favoriten Torskrygg med brynt smör, blomkål, sidfläsk och brandad. Otroligt gott! Tartaren på rökt hjort till förrätt var också smarrig. Inget fel på maten den här jobbkvällen!

Sedan avslutade Emma och tog alla i herrans tukt och förmaning! En man från Göteborg hade då redan efterfrågat "bondskan" eftersom hans fru var från Vindeln. Jo, de hängde med bra i svängarna - även om jag fick ta i då och då för att höras.
Ta i? Emma? Låter otroligt men är alldeles sant!

Lyckligt hemma igen och nöjd efter en bra jobbkväll! Bra jobbat och bra kört Peter! Ett rent nöje!
 
#1 - - ante:

Bra jobbat igår! De var kul och lyckat tycker jag.

/middagsgäst

Svar: Tusen Tack! Så roligt att höra! Ni var en väldigt härlig publik och jag blir så glad över att du kommenterat!
Monica Lindgren

#2 - - Åsa:

Skönt att höra att det gick bra!! Så kul för Er..!! Och publiken förstås!

Svar: Jaaaa, det var jättekul! Lite surrigt men bra ändå! Saknade dig såklart men det kommer ju nya jobb framöver! :)
Monica Lindgren

#3 - - Maria:

Visst var det folk från Luleå med? Därför det serverades TORSK!!!
Min bror var för övrigt med..

Svar: Ja, det var folk från hela Sverige! Vad har Luleå med torsk att göra? Hoppas brorsan hade trevligt! :)
Monica Lindgren

#4 - - Maria:

De Torsk(ade) i hockeyn....så sen säger vi att de bara serveras Torsk i Luleå..jätte kul humor, Jag vet..