Sommarsöndag!

Fjärde fantastiska dagen! Tänk om vi kunde ha det så här i åtminstone tre månader? Klart att man skulle vara mer laddad när hösten kom! Jag tycker att allt känns enklare och att det t o m går bra att jobba lite ute och inte bara ligga stilla. Jag har fortsatt målningen eftersom jag såg att det också gick att kombinera med att sola ryggen! Synd om grannarna bara som fick se mig i bikini halva dagen... De drog för övrigt ner persiennerna. Jag förstår inte varför? Haha!
 

Idag var det fönstren som fick ny lasyr. Jag gillar lasyr. Jag gillar inte brunt. Jag gillar inte bruna fönster heller - men va fanken ska man göra? Byta... Dyrt...


Efter! Som nya! Vaddå ingen skillnad? Titta ordentligt då. Det tog flera timmar och jag har inte hunnit hälften av alla fönster... Ja, jag erkänner. Jag målade bara de som var i solen... Haha!


Jag gjorde t o m ett studiebesök uppe på taket! Och ser med glädje att maken nu lagt igen helveteshålet med ny beläggning och snart är klar med hela reparationen! Otroligt bra jobbat!!!


Och maken gjorde ett studiebesök nere på backen! Men bara för att kapa till mer ytpapp. Han ligger inte direkt på latsidan!


Det gör däremot katten... Skrållan har bara gått mellan och kollat vad vi håller på med...


Middagen blev en enkel sallad med rester av grillkött och korv. Med lite soltorkade tomater, fetaost, oliver, sparris och avokado blev det riktigt bra!


Lyxade också till det på altanen genom att ta ut TV:n i uterummet. Här kunde jag sitta ute i solen och samtidigt se hockeyn! Men det såg lite mörkt ut - både på skärmen och resultatmässigt! Synd för Finland - nu hoppas vi på Sverige ikväll!

Har laddat med en löprunda som faktiskt gick lättare idag. Skam den som ger sig - bara att vara ihärdig! Underbar dag - nu fattas bara en dusch och VM-Guld!
 
#1 - - Anna Segerstedt:

Jag och din man bestämde i fredags att vädret vi har nu ska fortsätta hela sommarn lång, vädergudar som vi är:) Tror du är rätt nöjd med vår gudomliga förmåga. Haha!

Svar: Jag är nöjd med alla era förmågor! Fortsätt så! :)
Monica Lindgren