On tour 2 - Kalas!

Kan man kalla det turné om man bara åker till en annan del av stan? Joo, om man skriver blogg där man bestämmer själv så får man väl kalla det vad man vill... Haha! Lisa fyller ju 22 imorrn och valde att bjuda in oss alla till sina föräldrar på middag! Det tackar vi för eftersom det alltid är glatt och trevligt med förträffligt god mat! Det är härligt att båda familjerna funkar så bra ihop. Det gör allt så mycket enklare!
 

Började i alla fall med ett rökmoln på Vitberget! Tur att Joa har varit brandman... Haha! Nej, det var ingen fara, bara grillen som börjar vara på G!

Och finingarna tog emot! Känner sån glädje och stolthet över er båda två och vi är alla så glada att ni fann varandra! Kunde inte ha blivit bättre! Ni sprider så mycket kärlek och glädje omkring er att man blir helt lycklig!

Och bordet stod dukat i deras vackra hem! Hela huset är väldigt smakfullt inrett!

Här har maken också anslutit efter att ha jobbat nio timmar(!) utan mat! Det visade sig att det inte bara är Ulf och Oskar som är intresserade av stryktipset - Lisas mormor Yvonne spelar också! Det gick tyvärr inte riktigt så bra som vi hoppades...

   
Men maten... Oj, så god! Önskar nästan att jag hade sparat mig hela dagen men om man ser till mängden jag åt så kunde man nästan tro det... Haha! Grillspett, lax i paket, haloumi, underbar potatis- och bulgursallad och en fräsch salsa! Ja, innan dess hade vi också fått en förrätt med räkor, melon och lime... Jag älskar lime!


Och födelsedagsbarnet hon bara strålade hela kvällen! Eller fjäskar hon för att få många paket? Ja, det funkar i alla fall! Vi gillar henne skarpt!

Vi gillade också den här otroligt goda tårtan som Yvonne hade gjort! Livsfarligt god!

Ja, både jag och maken var med! Här har ni beviset. Man ser nästan hur mätt jag är? Och min snygga skjorta från Zara ser nästan ut som en sjukhusrock... Haha! Näääe, jag ska inte vara så hårt med mig själv men jag såg en aning blek ut.

          
Sedan var det paketöppning och Oskar är ju en riktig lustigkurre... Haha!

Han är också väldigt kär! Och väldigt bra på att slå in roliga paket! Det här är varken blommor eller sockertopp...

"Vilken trevlig kväll vi har haft"! Detta pensionärsliknande uttalade från Lisa ledde till kvällens största skrattanfall där vi inte kunde sluta...


Det torkades en och annan tår och jag tror att Eva var den som "grät" mest... Underbart förlösande avslutning på en härlig dag! Tack för att vi har fått vara tillsammans och Tusen Tack till Eva och Joa som stod för ännu en kalaskväll! Det här gör vi snart om igen!

Nu mina vänner, nu är jag så trött och mätt att jag bara ska soooooova! Imorrn blir det motion och jobb för hela slanten! God natt!