Monica-dagen!

Nu kan gratulanterna ställa sig på kö - jag har ju namnsdag! Haha! Näääeee, det är verkligen inget jag brukar fira men något jag noterade efter att ha fått ett grattis på Facebook! En trött men mycket bra dag har det i alla fall varit. Började med att skriva färdigt texten till kvällens uppdrag och plugga lite. Sedan åkte jag iväg för soundcheck och praktiskt fix.

Jag skulle också motionera och som tur är har jag likasinnade vänner! Fick ett mess från Anna som ville ut på en promenad och det passade helt perfekt! Kul att både gå i rask takt och samtidigt surra om sådant som rör sig i skallen. Och det är inte bara jag som blir glad när Anna kommer...


Skrållan blir både insläppt och genomgosad. Hon trivs som fisken! Men vi gick ju också 5, 5 kilometer och det var väl inget superväder men ändå skönt.


Såg ett helt gäng tussilago som växte längre ned på Morö Backe. Man blir glad av de gula prickarna som lyser upp i naturen - härligt vårtecken! Nu fattas bara värmen och en större portion grönt.


Men de här kala alarna är också vackra! Bildar ett stilla rum på något sätt.

Efter promenaden så pluggade jag lite till och tog sedan en power nap i soffan. Såååå skönt! Jag kände verkligen att jag behövde det. Därför gick det lättare att fixa middag och ge sig iväg på uppdrag! Ikväll träffade jag ett glatt gäng och allt gick som en dans! Det är så härligt när alla är med på noterna och skrattar från första stund.

Tyvärr blev jag lite irriterad mitt under passet. Många fotograferade och "Emma" ställer gärna upp och "posar" men det satt också en man och filmade hela monologen, vilket inte är ok... Det här är inte bara en kul grej jag håller på med - jag har ju också upphovsrätt på det material jag gör. Så jag sa till, men han vägrade sluta... Här går man balansgång på en ganska tunn lina. Det gäller att bli lagom upprörd... Nåja, alla var glada och jublade när jag var klar så jag gick hem som en segrare! Nu firar vi detta med kladdkaka! Ha en bra kväll alla!
 
#1 - - Anna Segerstedt:

Till dig Monica!!!!
Jo Skrållan är fin men du är finare! Uppskattar verkligen tiden med dig.... Skönt att motionera både själ och kropp!
Ja snart dyker väl komikern "Emma-Nuel" upp och konkurrerar med kommediennen Emma... Haha!!! Kram vännen:)

Svar: Tack detsamma finaste Anna! Jag är så glad över dig vännen! Vi går snart igen! "Emma-Nuel" kan bli en ny hit! Och vill ni ha motion imorrn får ni komma och kratta... Haha! Kramar!
Monica Lindgren