Måndagsblues...

Läste någon annans inlägg på FB och kände igen mig. Måndag, halvkallt och mulet, lite låg, rastlös, o-arbetsvillig... Blues! Vad gör man? Ja, man kan ju pigga upp sig med att gå ut och äta ikväll med ett par tjejkompisar jag inte träffat på länge! Det ska jag göra men hela dagen måste ju går först...
 
Alltså varvar jag jobb med fönstermålning. Blir jag gladare? Nääääeee...
 

Om det blev snyggt? Låt mig säga så här: Mitt estetiska sinne och min gnutta pedanteri har väl inte slagit några volter av glädje... Det är å andra sidan inget i min kropp eller själ som nånsin jublat av just fönstermålning... Men nu är i alla fall framsidan klar. Både utsida och mellan. Kluddigt men klart!
 
Och naturligtvis måste ju de målade fönstrena komma med på bild! Men varför? Nu ser jag bara massor med saker som jag också borde göra... Maken också. Han har redan haft upp det där med fönsterbläcken... 
 
Nej, nu återgår jag till jobb ett tag och ämnar skicka ett par fakturor! Det brukar pigga upp! Och betala momsen... Det är inte särskilt kul! Får väl inse att man inte kan vara glad jämt och att det här är en "mellandag" - både vad gäller vädret och humöret. Kommer solen fram så tror jag det lättar - men man kan ju aldrig veta säkert... 
 
Oj! Nu fick jag ett mess som gjorde mig glad! Och en fråga om att skriva text till en ny hårdrockslåt! Den här måndagen kanske inte är så tokig i alla fall! Haha!