Entreprenörsdag!

Vilken dag! Tredje uppdraget på lika många dagar och nu tog det tio timmar innan jag var hemma igen! Och innan dess hade jag ju jobbat ett par timmar hemma så jag känner mig rätt mör vid det här laget - men också väldigt nöjd! Det har gått jättebra och jag har både nätverkat, varit moderator och underhållit! Tre saker i en? Betyder det att jag är ett Kinderägg nu då? Haha!
 

Började med frukost och kaffe i solen! Underbart varmt - kanske t o m rekord idag? Blommorna såg i alla fall lika glada ut som jag - och kanske lika rufsiga? 


Den bärbara dator som jag nu har är både tunn, lätt och har batteritid på minst 7 timmar vilket passar mig som handsken. Den får hänga med överallt och verkar också gilla att jobba ute. Kolla bara hur den strålar! Hann skriva en del innan det var dags att dra iväg på lunch tillsammans med arrangörer och alla medverkande.


Micke Winterqvist (till höger) är ordförande i Skellefteåföretagarna som tillsammans med Företagarna och Näringslivskontoret stod för dagens arrangemang. Mannen till vänster var en ny och rolig bekantskap: Pär Johansson som är verksamhetsledare för Glada Hudikteatern! Det här är en helt fantastisk människa som har gjort en mastodontjobb med en entusiasm som inte är av denna världen. Han är dessutom genuint intresserad av andra människor och jag hoppas att andra noterade hur han frågade upp och verkligen ville veta mer om övriga deltagare. Det visar också på stor ödmjukhet!


Britt-Inger Olofsson och Bengt Ivansson representerade Näringslivskontoret och Britt-Inger har dragit ett stort lass med den här dagen. Hon är verkligen en driftig och engagerad människa som jag gillar att samarbeta med! 


Erika Wikström jobbar på Skellefteåföretagarnas kontor och Jonas Dahlberg pratade försäljning utifrån sitt förra jobb på Zone Systems och sitt nuvarande på Arctic Kvartsit. Dessutom var Design Västerbotten, Zone Systems och Nordic Light representerade men de kom tyvärr inte med på bild idag. Kul att träffa er alla!


Underbar lunch i solen! Vi åt en fantastiskt god Caesar sallad alt sparrissoppa. Superbt! Sedan var det dags att gå över till Stadshotellet och starta dagen!


Vi började med det bästa först vilket kanske inte var det ultimata då det är svårt att ställa sig på scenen för vem som helst efter 90 minuter med den här mannen! Han brinner verkligen för det han gör och det sprider sig till alla som lyssnar. Man får ömsom gåshud, en tår i ögat - när man nu inte skrattar gott! Vilken resa han har gjort med sin ensemble som han själv säger består av "utvecklingsstörda och normalstörda skådespelare"! Haha! En ny film är också på G. Efter succén "Hur många lingon finns det i världen" kommer nu "Hur många kramar finns det i världen". Måste man se!

Pär Johansson var själv värd hela anmälningsavgiften men följdes sedan av lokala entreprenörer som visade på nytänkande, initiativrikedom och handlingskraft! Min uppgift var att lotsa alla genom eftermiddagen, presentera och återknyta, fixa teknik och allt som behövdes för att arrangemanget skulle flyta. Gick faktiskt bra! Kan bero på att jag älskar den här typen av uppdrag! Man jobbar, träffar roliga människor och lär sig samtidigt nya saker! Helt perfekt jobb!

När vi var klara var det dags att gå en trappa ner och ta itu med själva festen som jag också höll i tillsammans med Åsa! Till vår hjälp hade vi idag också utmärkta bandet Färdtjänst och Peter Fjällström! Vilken enorm tillgång! Man är lycklig redan innan man börjar! 


Och det var inte bara vi som var lyckliga! Här greppade Näringslivschefen basen och jammade loss med bandet innan det var dags för oss att göra soundcheck. Vi hade ikväll den stora förmånen att få köra första passet med livekomp och det är bara hur roligt som helst! Efter middagen var det sedan dags att låta dem ta över helt en stund:


Och det blev nästan en religiös upplevelse när de körde igång med 45 minuter Stevie Wonder och västkustmusik! 


Peter Fjällström är en sångare i världsklass och man bara ryser och fryser omvartannat!


Jag älskar verkligen alla grabbarna i det här bandet! Det svänger nåt så oerhört och de har en sån spelglädje som smittar av sig på alla! Det är magiskt!!! På scenen runt Peter fanns Andreas Grenholm på gitarr, Tobbe Kågström på trummor, Löwe på bas och Kågis på piano. Ren och skär lycka!


Galet svängigt och bara så sjuuuuukt bra! Man kom nästan av sig och glömde definitivt bort att man jobbade trots att vi hade mycket kvar att göra!


Och det var inte bara vi som hade roligt... Fjällström såg ut att också njuta själv! 


Och jag och Åsa gjorde vårt bästa för att bidra med handklapp och luftgitarr. Nej, jag vet att det kanske inte gjorde så stor skillnad men vi hade i all fall kul!

Därefter var det dags att tacka grabbarna (Puss!), plocka fram desserten och köra våra sista inslag med en prata (Åsa) och besök av både "Emma" och "Belinda". En fullmatad dag som avslutades med skojande om arrangörerna och figurernas egen rock n'roll-hit! Puh! 


Och tio timmar senare åkte jag alltså hem... Så nöjd och glad men också helt svettig och trött! Nu blir det till att sova några timmar innan jag ska iväg imorrn för att vara med på Medborgarsamtal om nya Kulturhuset på Medlefors! Det har verkligen varit full rulle hela veckan!
 
Sov gott alla glada och stort TACK till alla fantastiska kollegor som gjorde den här dagen och kvällen till högst minnesvärd! Vi garanterar att det blir en ny Entreprenörsdag nästa år! Och för er som missade Pärs föreläsning så kan jag berätta att han återkommer till stan i november. Missa honom inte!