Saknar krispet...

Hade ju en fantastiska dag bra dag igår som tyvärr slutade med att jag blev lite besviken. Ja, bara lite. Hade ju renbäddat sängarna med de nyaste påslakanen i satin. Har verkligen gillat dem men när jag legat och läst en stund upptäckte jag att dessa efter några tvättar saknar en väldigt viktig sak: Krispet! Ja, ni vet det där som gör täcket känns lite styvt och man verkligen njuter av att det är renbäddat... Hmm... Löns alltså inte att köpa lite dyrare uppsättningar... Bara att återgå till bomull - för man måste ju få tvätta dem!

Ja, det där var väl ett ganska oviktigt I-landsproblem men jag har väl för lite att orda om så här på fredagseftermiddagen...
 
Ute har det i alla fall kommit lite nytt krisp! Trodde nästan att vi skulle få barmark snart men det ska väl ta lite tid innan våren kommer.

Har annars jobbat med lite planeringsarbete och följt maken på shoppingtur, städat, dammsugit och skurat badrummet i afton så jag känner mig redo för en ledig helg! Hade tänkt åka och träna också men det fick jag stryka. Måste ju också städa nån gång... Kanske blir imorrn istället?


Har också inhandlat nya, krispiga tulpaner! Det bästa som finns just nu!

Man kan nästan känna hur krispiga de är! Fick frågan av en man på affären om vad som händer i helgen och jag pekade på påsen. Han trodde nog kanske att jag hade något annat i den när jag böjde mig fram och viskade: Tuuulpaaaaner... Exklusiv sort... Haha! Ja, jag är nog inte riktigt klok? Eller ganska tråkig...


Nu ska jag dock villigt erkänna att jag har lite bildtorka efter en dag som jag mest spenderat inomhus...

Men om ni nu glömt köpa vita tulpaner så kan ni väl passa på att njuta av mina! :)


Jag har också börjat packa upp resväskan och måste visa den fina nyckelbörsen från Marc Jacobs som jag fick av tjejerna! Supersnygg! Nu tror jag att de sa att det hette "key-clutch" eller nåt sånt - men jag säger nyckelbörs i alla fall! Ska genast börja använda den! Och ja, den är ny, luktar läder och känns väldigt fin och krispig!

Nu blir det mer aktiviteter eftersom vi bestämt oss för att grilla! Längtar som sjutton efter en köttbit, sallad och haloumiost och så får det bli! Och när man grillar är det väl inte läge att önska sig krispighet... Vore ju bra om köttet gick att äta också! Haha! Ha en bra fredagkväll alla!