Påskafton och mera mat...

Underbart väder idag också! Man blir så glad när man tittar ut!
 

Sooooooooool!

Eftersom vi skulle ha främmande på mat idag så började jag dagen vid spisen och på affären. Det är ju konstigt att man kan handla hur mycket som helst men när det kommer till kritan så saknas alltid något. Och när man ändå är där så hittar man alltid något annat som man behöver vilket betyder att varje besök där blir en full kundvagn... Jag är helt hopplös!

Men vi hann ändå sitta ute en stund och maken fortsatte sitt jobb med att få uppfarten bar! Farfars skulle komma idag och man vill gärna få undan isfläckarna!

Skrållan passade också på att lapa lite sol!

Sedan blev det sen lunch eller tidig middag med örtmarinerad lammfilé, lammfärsbiffar med fetaost, rostade rotsaker (potatis, palsternacka, morötter, svartrot, färsk lök och färska rödbetor), sallad och en fetaoströra! Jag är sällan nöjd men idag tyckte även jag att maten var god. Kan bero på att jag verkligen gillar lamm! :)

Hade tänkt göra en dessert idag men det fina vädret stoppade mig. Blev köpeskladdkaka och bär istället och det funkade också bra!

Roligt att ha Sture och Sonja på besök! Och roligt för Oskar och Lisa att hinna träffa så många under de få dagar de är hemma. Det uppskattas från båda hållen!

Finaste Oskar! Så roligt att ha dig hemma!

Och finaste Lisa! Så roligt att också ha dig hemma! Du är verkligen "part of the family"!

Trevligt att sitta och surra efter maten och bara umgås. Det är väl det en sån här helg är till för!

Far och son! Inte helt olika varandra! :)


Tack för ännu en fin dag tillsammans! Ni är bara för goa'!

Men allt detta ätande tär på krafterna! Och de senaste hockeymatcherna lockade nästan fram en hjärtinfarkt hos många Skelleftebor. Jag var åtminstone helt slut när det äntligen var klart och AIK tog hem segern i förlängningen! Vilken gastkramande spänning! Så för att rensa skallen och kroppen så tog jag en löprunda och det var bara så härligt! Orkade 2, 5 km utan att stanna och sedan blev det en blandning av gång och löpning på väg tillbaka. Kallt som fan om fotlederna men man lär sig väl att klä sig bättre nästa gång... Nöjd blev jag i alla fall! Nu film och morötter! Haha!