Kvinnodag!

Det må vara Internationella Kvinnodagen och vi må hålla upp kvinnor i allmänhet - men idag vill jag i synnerhet lyfta en alldeles särskilt fin kvinna: Vår underbara dotter Emilia som imorse föddes för 23 år sedan!


Grattiskramar från hela familjen till Världens Bästa Emilia - En så älskad dotter, syster och vän! Vi hoppas att din dag har varit fantastisk och att den fortsätter att vara det hela kvällen!

Snart ska vi fira henne på riktigt när vi åker ner till Göteborg i slutet av mars men idag fick det räcka med kort, hälsningar och pengar. Vi tipsade henne om att köpa sig något snyggt så att hon slipper gå klädd i gossefilt och stövlarna på fel fot... Haha! Makens fina bild väcker många härliga minnen! Så söööööt unge! Längtar nästan tillbaka men hon är ju faktiskt precis lika söt idag!


Massor med kärlek till dig Emilia! <3 Snart ses vi!

Ja, nu irrade jag bort mig i glada och kärleksfulla tankar igen... Barnen är ju det dyraste och mest fantastiska vi har fått! Men det är ju inte bara våra barn som är unika - alla har vi ju fått de underbaraste barnen i världen och det är bara att gratulera! En annan fantastisk flicka träffade jag på träningen igår när Anki hade fått hem sin fina Felicia! Hon är ju enormt vältränad och leder många pass i veckan i Stockholm. Det syns... Hon är dessutom hyfsat vig...

Här visar hon oss att det ju inte är några problem att gå ner i brygga...


Och snart inte heller att nå hälarna med händerna!!! Herregud vilken ormmänniska! Ja, jag skulle kanske ha varnat känsliga tittare för något extremt mjukt men titta igen! Tala om cirkelträning! Man blir i alla fall enormt imponerad. Men nej, jag testade inte! Det är därför jag också är vid liv idag! Haha!

Ett bra pass var det i alla fall och sedan hade jag energi att sitta och jobba resten av kvällen. Mycket att göra och jag har ju förlorat lite kreativ arbetstid i veckan p g a energiläckage. Bara att ta igen! I natt sov jag därför som den stock jag ibland kan vara... Vaknade en aning sent och på den vägen är det. Saknar fortfarande morgonens timme!!!
 

Underbart väder har det också varit även om jag inte hunnit vara ute särskilt mycket. Hade bråttom att avbryta jobbet för en ytterst välbehövlig klippning och färgning av det märkligt gråa som tittar upp i hårbotten... Haha!

När jag satt hos frissan blev det också lite jobb - varav ett ganska akut. Hade ju försökt sälja in "Mens Night 2" till Internationella Kvinnodagens arrangemang men det gick tyvärr inte. Nu blev jag uppringd för att se om vi kunde hoppa in eftersom Kim Anderzon blivit sjuk. Jag drog igång allt och vi var redo att ställa upp men då visade det sig att det hos arrangörsstaben saknades en viktig sak: Pengar!

Jo, jag vet att överskottet skulle gå till forskning om kvinnohjärtat men jag ställde upp helt gratis förra året och det får räcka. En del pengar fanns det väl men för oss som lever på detta behövs också intäkter och det förstod alla. Så av det blev intet. Därför hann jag också två träningspass i afton!


Det blev Core och Indoor Walking med Linda! Hon hälsade också Grattis till dig Emilia! (Värdelös bild men jag var antagligen så skakis efter passet...)


Här är jag dock hemma igen! Nyklippt, nytränad och nyduschad - vid spisen!
Men herregud så allvarlig?

Så där ja! Det är ju ändå fredag och det blev mycket gott på tallriken!

Renfilé, lammytterfilé, sallad med sparris, haloumiost och god vinaigrette! Mums! Nu blir det inte mycket mer idag. Ska landa i soffan och hoppas på fint väder även imorrn när man ska vara mer ledig!

Tack också till alla som så glatt kommenterat gårdagens blogg och berömt både bilder och katt! Joo, vi har en så söt kisse och hon är en blandras med inslag av Norsk Skogskatt. Nu ska hon få lite mat!