Jobbsöndag!

Imorse hade jag inte särskilt mycket tid att fundera på om jag skulle stiga upp eller inte. Det var bara att göra det! Har haft en inplanerad mötesdag där jag sammanfört flera olika samarbetspartners inför ett kommande event. Klockrena möten och snabba beslut i frågor som annars tar lång tid att komma överens om. Ja, det är inte så att vi är särskilt oense - det är bara lite långa avstånd ibland och då får det bli jobbdag söndag för att få ihop möten när alla kan.
 
Jag är hur som helst väldigt tillfreds med dagen så långt! Den här morgonen var också den första på en vecka där jag kunde andas genom näsan! Det du, Katarina Kågström, kan man väl t o m kalla "snornöjd!" Haha! Dagens första möte var dock lite oplanerat... Svängde ned från en avfart och mitt på vägen står den här mannen och fräser ur näsan:


Haha! Ja, nog var det tur att jag körde sakta... Det här är kanske inte vad man förväntar sig på en 70-sträcka... Och inte mitt på vägen heller. Här hade han lugnt och fint kört till sidan medan jag väntade och först då kom jag på att slänga upp telefonen och ta en bild. Herregud vilken trafikfara... Och från höger kom en skoter körande över snödrivan. Den hann jag tyvärr inte med. Om det kom några bilar? Nääääeeee... Det här var tydligen en väg för helt andra fordon!


Mina riktiga möten hade jag bl a med den här färgstarka kvinnan som driver matställe uppe i fjällvärlden. Underbar människa - så full av energi och stark vilja! Och det var väl för himla tur att våra starka viljor drog åt samma håll! Haha! Det här samarbetet kommer verkligen att bli roligt!


Passade också på att köpa hennes nya kokbok som hon gett ut tillsammans med tre andra matkunniga kvinnor från Lappmarken! Underbara recept och tips på både klassiska rätter och medicinalväxter.

Blev sugen på att göra en trattkantarellsoppa som vi kunde äta till ostmuffinsen jag gjorde igår. Hann inte kolla förråden hemma så jag stannade till på Maxi där man alltid brukar kunna köpa torkade trattisar från "Svamp i Norr". Just den sorten fanns inte men jag hittade en annan:


Såg betydligt mer massproducerad ut men ursprungslandet var i alla fall Sverige.


Vände på påsen och läste vidare att produkten är förpackad i Italien!!! Men va fanken! Jag vill väl inte ha en produkt som rest runt halva Europa innan den är tillbaka i Sverige! Nääeee! Så nu är jag hemma igen och har hittat en påse i skafferiet. Tack och lov! Jag är lite tjurig ibland men det är ju enda sättet att få affärerna att börja ha mer lokala råvaror i hyllorna! Ja, nu tänker ni att det i alla fall var svensk svamp - men just nu är den för mig bara en miljöbov...


Lägger också ut ett recept från boken som jag tror kan passa maken! Inte lika nyttig som mina smoothies men han har fyllt frysen med egenplockade blåbär och det här borde vara ett bra tips! Bjud gärna din hustru! Haha!

Nej, ska väl äta lite middag och relaxa i soffan ett tag. Det är ju ändå söndag och den räknas väl som en vilodag!