Flygande fläng!

Skellefteå fick trevligt besök idag när min finaste vän Åsa kom till stan igen!
 

Det här kommer tyvärr inte att bli någon vanlig syn framöver eftersom Åsa åker till Frankrike (mellan Nice och Cannes) för att stå för ett Bed and Breakfast i fem månader tillsammans med sin kompis Cia! Buhu.... :( Men de ska dela på ansvaret så Åsa kommer hem och jobbar med mig ibland - eller kanske bara umgås! :) Jag ska förstås åka ner också - det kan man ju inte missa!

Idag hade vi därför lunchdate och planering tillsammans med vår tredje medlem i den glada och numera världsberömda (ja, vi har ju varit i Spanien en gång... Haha!) klubben "Christine Travels" som bildades förra året under vår gemensamma resa. Jooo, vi ha logga och huvtröjor med tryck. Känns som en "lämplig" satsning! Haha!

Lunch på Bryggargatans Bistro med fiskgryta var heller inte fel! Den här var helt i min smak!

Vi träffade också Åsas syster Britt som också var i stan på jobbmöten. Kolla klädseln på syrrorna! Helt oplanerat och väldigt snyggt!

Christine Travels fattade ett lite tråkigt beslut idag - att ställa in resan till Bareclona i april, men att åka ner till Nice i september! Ja, så länge man ersätter en planerad resa med en annan så går det väl an. Fiiiinaste tjejerna! Det var så roligt att träffa er igen! Och vi planerade även lite jobb så nu känns framtiden lite lugnare för min del. Skööönt!

Sedan åkte jag hem för att jobba lite och förbereda kvällens föredrag i Norsjö. Jag ville ju också promota vår kommande föreställning där i höst så det gäller att göra bra ifrån sig!


På väg till Norsjö passerade jag Stämningsgården och stannade till för att köpa några kakor av den magiska bakverkskvinnan Linda! Jag såg några nya på FB igår och dessa var givna till en blivande 4-åring!

Hello Kitty! Sparar dem nu i frysen till 12 april!


Bra stämning och mycket folk i Norsjö när jag kom fram! Världens bästa ljudtekniker Peter Fjällström är förmodligen synsk eftersom han droppade av vår projektor hemma hos mig och tyckte att jag skulle ta den med ifall det blev problem med den som fanns i lokalen. Blev det det då? Joooo... Tack snälla du för att du är så förutseende! Nu blev min power point precis som jag ville ha den!


Och här har ni energiska och drivande ordföranden Gunilla Holm som köpt vår föreställning till Norsjö 16 november! Ska bli jätteroligt!


De bjöd dessutom på en jättegod soppa till alla som kommit till årsmötet. Bra sätt att få god uppslutning! Mannen till höger som toppar soppan med knaperstekt bacon är för övrigt min söta granne Saras pappa! Kul!

Och mitt föredrag blev oerhört uppskattat! Jag fick inte bara beröm för att det var intressant utan även för att jag var en så trevlig person! Det är inte illa! På en onsdag... Haha! Nu måste jag hoppa i säng även om jag nog kunde ha jobbat ett par timmar till... Imorrn blir det full rulle igen och på fredag åker vi till Göteborg! Måste nog packa lite också... Sov gott alla glada och tack för en fin dag!