Årets Bild 2013!

Hej alla glada! Det blev en händelserik dag med en väldigt lyckad tripp till Trollhättan och Årets Bild 2013! Underbart att få följa maken till ännu en tävling där han nominerats i en av klasserna och lika fantastiskt att få ha Emilia med sig på prisutdelning och gala! Men vi hade ju ännu en ny bekantskap att göra idag:
 
Emilias kille Abbe! Vilken angenäm bekantskap! Här har vi just träffats på Centralstationen för att ta tåget tillsammans och jag var nog aldrig orolig över att vi inte skulle gilla honom. Om Emilia fastnat för någon så måste det vara bra - och det var det! Ödmjuk, trevlig, snygg, omtänksam, rak, ärlig, positiv, generös och så fiiiin! Det har verkligen varit hur kul som helst att få umgås idag! Jag var kanske mest orolig över att jag skulle skrämma bort honom med mitt framfusiga sätt - men han verkade klara det också... Haha!

Efter anmälan och lite lunch i Trollhättan var det dags att bänka sig för att se prisutdelningen! Vilken bild skulle premieras och skulle det bli något pris eller bara ett hedersomnämnande?

Alla uppmanades att twittra under galans gång och vi var inte sämre. Synd bara att batteritiden är begränsad när det gäller iPhones... Borde ha varit längre för att kallas riktigt smart!


Och det blev en sportbild den här gången! Så kul! Maken hade ju tävlat med sex olika bilder och blev glad över att just den här blev uppmärksammad! Ett tredjepris i klassen "Årets Sportbild Nyhet 2013" är stort! Jag tycker att bilden av den osynlige motspelaren är så bra! Stort Grattis till bästa fotografen! (Ja, det här tycker han nog är förmätet att skriva - men jag får ju skryta upp vem jag vill på bloggen - så varför inte den som förtjänar det?)

Grattis till världens bästa Ulf! Det här har du gjort fantastiskt bra! Också! Prisutdelningen tog ett par timmar och mer av den ska ni få se i morgondagens blogg men just nu är timmen sen och vi har precis kommit hem från festen. Den var väl kanske inte något toppentillställning. Brukar vara jättebra drag och fin underhållning men när klockan blivit 22 så hade den ännu inte börjat... Lite segt... Så vi gav väl upp lite tidigt men hade att välja på två tågtider och kände oss nöjda med dagen.


På tåget igen! Tur att jag har så fina motiv hela tiden! Stort tack till er båda för att vi har fått umgås med er hela dan'! Och tur att vi har några dagar kvar här i Göteborg innan det bär av hemåt på riktigt!

Nu ska vi sova gott och njuta av både fina ungdomar och lyckad tävling! Så roligt!