Svettigt men kul!

Full fart hela dagen med planeringsjobb och möten! Gick ut hårt och valde att börja jobba direkt utan att fräscha upp mig eftersom jag ändå skulle köra Indoor Walking till lunch. Smart... Tyvärr så hade jag glömt att jag efter träningen skulle direkt på ett möte... Ja, man kan väl säga att svetten inte förbättrade min redan slitna look! Haha! 

Då får man bara bestämma sig att det får gå bra ändå! Och det gjorde det! Min samarbetspartner Jörgen är både tålmodig och stark! Bra genomgång av all logistik och avprickning av de mesta som ska göras. Jag gillar när flera av mina duktiga partners messar bilder och kollar av så att vi kan fatta snabba beslut. Idag har vi avverkat mycket men det återstår en del ändå!

Ikväll har jag kvar lite jobb som måste göras eftersom jag tog paus för att vara med på grillmiddag med alla tjejer i tränings- och hälsogruppen! Supertrevlig kväll och glad stämning! Jag tror att det här har mycket att göra med "ledningen"! 


Anki bjöd hem oss alla till sig och hon är verkligen en så glad, energisk, generös och omtänksam person som fått hela det här gänget att ständigt öka träningsdosen och ge mer! Vi är så tacksamma över att ha fått vara hos er ikväll - och att du är vår underbara "tyrann"! 

Och vi blev inte mindre än 18 personer ikväll! Kul!
 

Här har ni Lena i retrobågar som fått nytt glas! Snygga brillor!


Och hennes syrra Mona som precis pratade om ambivalensen med att välja nya bågar... Ja, det är faktiskt inte lätt!


Fick faktiskt ett mail från det här belgiska glasögonföretaget som hade bågvisning när jag var hos optikern senast! Ja, jag provade hej vilt och tog naturligtvis bild till bloggen. Nu vill de använda bilden av mig och deras två representanter i sin marknadsföring! Kanske måste slå mig på det här? Ja, att tränga mig på och ta bilder tillsammans med okända män... Haha!

Nåja, det var en utvikning. Nu tillbaka till kvällens trevliga fest!
 

Älskar alla roliga skyltar som satt uppsatta! Den här är ju bara för kul!


En alltigenom varm och glad kväll även om vissa vill krypa in i terassvärmaren... Sonia blev lite frusen. Trots fleece...


Maggan körde stickat! Hon verkade inte frysa alls...


Eivor och Birgitta lyssnar på Monicas beskrivning av sambons båtkunskaper. Jo, han är lite nördig på att känna igen både båtar, lastbilar och bussar... En "yrkesskada" efter många år som busschaufför? Anledningen till storyn var att han kände igen en av båtarna på prinsessbröllopet som en som tidigare gått i trafik mellan Umeå och Vasa! Ja, det stämde! Hur han tog det? Kände igen skorstenen... Haha!


Härligt att få tillbringa en kväll vid havet! Det är bara så mycket luft här!


Men tillbaka till grillningen! Anki hade förberett en massa jättegoda tillbehör och såser och vi tog med oss det vi ville grilla. Smart eftersom alla då kan välja kött eller fisk efter eget tycke och smak!


Lisbeth testade den här underbara "frukostsoffan" som stod uppställd! En helt fantastisk "kreation"!


Ja, jag testade lite själv också! Skööööön! Men här har jag fått syn på fiskspetten som Lisbeth fixat även till mig. Tusen tack! Supergoda! Kanske dags att dra sig mot grillen om man ska få sig någon mat?


Sonja jobbade på bra men tyckte att spetten var lite svårvända...
 

Gunilla har greppat sin entrecôte som inte behöver så lång tid på gallret. Eller så är hon rädd för den knutna näve som verkar komma in från vänster? Maggan ser i alla falll lite oroad ut...


Och här är jag i full gång! Det är nog därför det ryker så förbaskat!


Samling vid bordet! 18 glada och pratsamma kvinnor! Det kan aldrig bli fel! :)


Kicki och Gunilla kollar in den senares sjal och försöker klura ut "receptet"! Haha!


Fina Anki visar upp tröjan som Gunilla stickat till chihuahuan Tindra. Sååååå söt!
 

Efter den jättegoda maten var det dags för glass, varm chokladsås och hjortron. Lisbeth tog två skedar... Jag valde att ta för mig två gånger! Haha!


Och Eivor läste en rolig vers som hon skrivit om vår träningsguru! Anki har förresten börjat se ut som en riktig "spinkribba"! Undrar om hon äter ordentligt? Kanske måste bjuda henne på Max eller nåt... ;)


Många roliga historier och minnen vid bordet. En del mer skämmiga än andra... Karin hittade en fin skämskudde!


Och här har hon just överlämnat en liten present till Lisbeth! Så fint! Ni ser ut som ett par spralliga tonåringar! Vad det var i flaskan? Toalettrengöring... Haha! Jodå, det var snällt i alla fall - och den luktade gott! Det gör det ju annars inte så ofta på toaletter...

Jag gav upp lite tidigare eftersom jag hade jobb kvar. Tror att det blev lite bastu och bad när jag åkte men det får jag ta en annan gång! Kram till er alla och tack för en mysig och goooood kväll! Nu ska jag och vitlöken gå och lägga oss! :)