Iväg norrut!

Dags att bita ihop, vakna före skam (7!), packa ihop, ta ner tält, duscha, äta frukostbuffé på campingen och sedan iväg norrut!

Jag känner mig i samband med detta också tvingad att ge maken en eloge för hans eviga funderingar på vädret... Han har flera appar och jämför alla... Lite tröttsamt kan jag tycka men idag skulle det enligt honom börja regna kl 08.00 och vi hann få ner tältet precis innan... JA! Jag ger mig och säger: Tack för att du håller koll på vädret! 

Själv håller jag verkligen inte reda på vad det blir för väder. Alltid får vi nåt...


07.00... Inte var jag pigg! Men om man duschar, spärrar upp ögonen och ser glad ut så kan man nästan tro att jag åtminstone är vaken... Haha! Spärrade lite väl mycket så därför fick jag också börja köra... Shit!
 

Men vi byter ofta - var 20:e mil. Man blir lite seg i skallen efter ett tag och uppmärksamheten försämras. Förr körde jag gladeligen raka spåret till Stockholm själv men nu har jag väl blivit lite förståndigare? Eller bara äldre? Haha!
 
Ja, vi brände iväg upp till Sundsvall idag. 70 mil. Det räcker mer än väl för en dagsetapp. Och inte blir det mycket att blogga om när man bara sitter i bilen heller. Har knappt sett nåt roligt...


Skog, väg, himmel och en alltmer skitig bilruta...
 

Hoppla! En vakt! Vilken happening! Han är modig som står med ryggen mot trafiken... Men han kanske inte har tänkt jobba tills han blir 70...


Fina lador! Hela landskapet blev lite rosa!

Och ett gäng vattentorn! 


Ja, jag har ju ingen aning om det är vattentorn men jag bestämde mig för att det får vara det. I bloggen i varje fall! Det här stod som utslängt i landskapet!


Och det här var ju bara för fint! I Näsby, tror jag!
 

Söderhamn! Förmodligen ett helt annat torn men jag stod och väntade på maken och hade inget annat för mig... Varför får man alltid vänta på män? Moooaaaaahhhhaaaaaa... Jag är då för rolig!
 
Men till slut så kom vi fram till Sundsvall och Bergafjärden! Skönt! Här pågår diverse, högst nödvändiga, renoveringar vilket är bra men uppdateringarna har dock inte letat sig fram till något förbättrat internet... Vi har ju en router i bilen men sändningen i området är usel och här skulle man behöva en mast! Just nu har vi väl 0,04 mbit...

Därför orkar jag inte vänta på uppladdningen av de sista bilderna (Har väntat lääääääääänge) och säger godnatt med en bild på kvällens vy:

Ibland bättre än uppkoppling!
 
Skönt att lägga sig nu! Ses imorrn!
 
#1 - - Ola T:

Tornet i Söderhamn är ett vattentorn. Bara så att du vet att jag vet…