Hemma!!!

Roligt åka bort och väldigt roligt att också komma hem! Särskilt när huset varit omskött på det här viset! Vi har fantastiska grannar och vänner som tagit hand om både hus, katt och blommor! Kan inte nog säga hur skönt det är att någon håller koll och sköter om! Ni är pärlor allihopa!


Skrållan var så otroligt nöjd med skötseln och sällskapet att henne hittade jag i grannarnas vardagsrum dit hon smugit in och lagt sig i fåtöljen! Haha! Hon tittade väldigt förvånat på mig när jag kom in... Hon är ju extremt sällskapssjuk och har tydligen varit hack i häl hela tiden! Nu har våra kompisar fått nya kattungar och vill att vi ska ta en till... Hmm... Skrållan är ju snart 11 år men fortfarande som en liten unge. Ja, vi får se!


Och blommorna då... Har fått varningar om att de skulle ha drunknat men nej då! Bästaste Anna Segerstedt har gjort ännu en fantastisk insats! Tack och kram! Nu blir det go'middag framöver! Ska bara jobba en vecka först! 

Känner mig just nu inte som varken kung eller drottning. Slemmig (vad äckligt det lät!), hostig och tät i skallen... Måste se över veckans planering och lägga mig tidigt när jag nu fått i mig både Rinexin och Cocilliana Etyfin! Tack A & F för lån och leverans! Vi är omgivna av helt fantastiska människor! Ska försöka återgälda allt till er alla!


Hemresan gick i alla fall hur bra som helst! Maken rattade hela vägen från Sundsvall och jag fick vila! Tack! Tror kanske att jag drog på mig den här förkylningen när vi körde norrut och jag blåste iskalla vindar i fläkten... Den är lite glapp (faktiskt enda felet på den här bilen) och får man den att funka så låter man den gå. Kanske inte är det bästa men det har varit otroligt varmt ute! Och inne! Jag blir också lite varm ibland. Fattar inte varför... Haha!
 

Och vi gjorde ett fantastiskt bra stopp i Lövånger där vi levererade platta paket från IKEA till makens syster! De håller på att renovera både stugan och tvättstugan hemma och kan nu fortsätta skruva möbler. Ja, de har en enorm energi! Behöver jag säga att rabatterna var perfekta och huset nystädat? Näääee, superfint överallt! 
 
Och dessutom fick vi middag! Hungriga som hundar hade vi kört från Sundsvall med bara en stadig frukost (och en mjukglass!) i magen. Ja, hungriga kände vi nog inte att vi var förrän vi kom fram. Spagetti och köttfärssås smakade underbart! Tack Berith och Krister! Makens föräldrar var också på plats så nu har vi träffat även dem - som ju är extra glada över att vi är hemma igen! Men ni behöver inte oroa er - vi är rädda om oss!

Nu ska jag bara jobba lite och sova! Så nöjd över att vara hemma och så glad över att ha fått så mycket fin tid med både barn och vänner! Stora Kramar till er alla och några extra till Oskar och Emilia med sina fina respektive! Det är gött att vara föräldrar när barnen trivs och mår bra! 

Och nu ropar maken att han vill köpa en mjukglassmaskin... Jaa, små barn, små bekymmer... Haha!