Happy Birthday!

Jaha, nu är man helt plötsligt 51! Kändes inte särskilt annorlunda men har varit en trevlig födelsedag rakt igenom - även om jag kanske inte varit på mitt allra bästa humör... Och det här är inget ovanligt när jag fyller år. Jag blir gärna lite låg och jag fattar egentligen inte varför! Någon åldersnoja har jag inte så jag tror att det måste bero på att jag tycker att det är svårt att vara i centrum eller bli hyllad för något jag inte har producerat... Låter det konstigt? Då stämmer det säkert! 

Nej, det är säkert ett inslag av dålig självkänsla och lite andra egenheter. Jag har svårt att värdera mig själv för den jag är och det slår väl igenom. Jag är ju som ni vet en mycket sjuk människa... Haha!
 
Roligast idag var väl maken som svarade i telefon och berättade att Interflora hade blommor till mig. Jaha? sa jag. Varför skulle jag få blommor? "Ingen aning", svarade maken! Efter en kvart frågade jag honom om det kanske inte berodde på att jag fyllde år? Hahaha! Jaaa, vi firade ju mig igår så han hade strukit det ur minnesbanken. Nu hände samma sak när Oskar fyllde år så jag tror vi måste ordna något sorts "kom i håg" åt honom... 


Jag fick i alla fall helt underbara blommor! Tusen Tack! Men roligast var nästan kortet:


Hahaha! Jag älskar människor med humor och känner att den snygga pojkvännen nog ligger ännu bättre till nu! Finaste Emilia har också ringt idag och nu längtar jag ännu mer efter att åka ner till Göteborg och krama om er! Ni är ju för söta! Vi har begåvats med helt underbara barn - och numera också med lika underbara respektive! 


Och till lunch blev jag utbjuden av min fina syster! Tack! Härlig stund i solen på Verandan med god mat och lite surr! Sedan fick jag ögonskuggor i present och det satt bra med lite snygga och ytliga saker Malin! Helt rätt!


Efter lite jobb så skulle maken iväg för att plåta stundenter på väg till balen och det vill man inte gärna missa så jag hakade på! Träffade Ulfs barndomskompis Sören och hans Åse som skulle titta på hennes yngste son! Ja, Sören har tre och Åse tre. "Då kan vi ha sex ihop" var hennes kommentar! Haha!


Fick en första lyckokänsla när den här nyckelpigan landade på min hand! 


Och sedan blir man ju bara så glad åt alla stunder i vackra kläder som spända av förväntan ställde upp framför fotograferna! Vi skulle träffa våra kompisars dotter Lisa Brettschneider Morén (nu fattar ni vems dotter hon är!) och hennes kavaljer Elias. De var så vansinnigt fina och också lite fnissiga av stundens allvar.


Nästa uppställning! Bonnstan är ju ett bra ställe med fina miljöer!


Som en scen ur "Sound of music"!

Fina Lisa! Hoppas ni fick en magisk kväll på Folkparken! 

Men hur det än är med balklänningar och fotografering - nog är det mammorna som dominerar:


När andra blixtar slocknat var de fortfarande igång! Man är ju bara såååå stolt över sina fina barn!

Hem igen, ombyte för träning utomhus vilket idag bara var så asjobbigt och min andning i sämsta formen. Tyckte inte att jag dög och känner mig fetare än nånsin efter de senaste dagarnas ätande och icke-tränande. Usch! Det var väl här jag började gräva neråt ordentligt - och slå på mig själv. Jag gör ju så ibland och måste träna mig på att duga som jag är! Ska det vara så förbaskat svårt?

Nåja, efter en snabb dusch så var jag på väg ner på stan för en avslappnad middag tillsammans med mina f d kollegor på teatern! Alltid så roligt att träffa er tjejer! Vi bubblar, pratar, skrattar och utbyter livslägen, egenheter, recept och boktitlar! Det var precis vad jag behövde!


Härliga Chrissie som numera bor i Helsingborg! Tur att hon har uppdrag här uppe och stuga i Furögrund så att man får ses ibland!


Och lika härliga Helena som fortfarande arbetar som Scenograf på teatern och gör det med den äran!


Fina Gunnel delade med sig av ett recept på en dip som jag absolut måste prova! 


Och medan Chrissie och Helena testade de hemlagade burgarna så tog jag och Gunnel en sallad med varmrökt vildand! Väldigt gott och lite annorlunda smaker med fikondressing, blomkålsaioli och andra annorlunda tillbehör! Det här kan jag absolut tänka mig att äta igen! 

Ett par koppar kaffe senare (ett chokladtryffel med lakrits) så skildes vi åt och har nu bestämt nytt datum redan i augusti. Det känns bra! Måste försöka bidra med fler boktitlar för min hjärna måste ha varit helt utslagen idag. Jag läser ju mycket men hade bara den här veckans jobb i skallen... Men det kommer ju en semester mellan så nog ska det bli! Stor Kram till er alla! Så roligt att ses!

Nu återstår bara en dryg timme av den här födelsedagen och den ska nog tillbringas i sängen! Sov gott alla och tack än en gång för fina presenter och blommor!