Going home...

Sista natten med gänget igår och jag var något decimerad... Förkylningen äter sig inåt men har jag tur så blir den inte värre, för jag har verkligen inte tid att vara sjuk denna viktiga vecka som kommer! Enda anledningen att ställa in i min bransch brukar dock vara magsjuka och eget dödsfall... Haha! Så jag ser fram emot en kanonrolig jobbvecka! 
 

Vi hade bokat bord i restaurangen för att slippa laga mat. Brukar funka alldeles utmärkt men igår så hade de nog missbedömt antalet gäster som skulle dyka upp spontant för det var alldeles för lite personal och de som jobbade fick springa arslet av sig. Vi är ju ganska handlingskraftiga allihopa och hade tänkt börja hjälpa till att bära ut mat - men nånstans måste man ju hejda sig. Vi fick i alla fall bord!


Tyvärr alldeles bredvid scenen där det mediokra dansbandet höll på med soundcheck... 30 min innan spelning...  Det lät som ni förstår sådär...


Men vi var positiva ändå - och väldigt hungriga!
 

Ja, en del var kanske mest törstiga... Haha!
 

Efter att ha kollat ljud började bandet (tror det var tre bröder) välja låtar. Mycket papper blir det... Och precis när vi fått in maten så drog de tyvärr igång!
 
Stor och intresserad publik! Haha! 

Ja, vad ska man säga? Trummaskin och lite knepiga låtar... Men publiken strömmade till och började dansa. Alla verkade känna och likna alla så det måste ha varit nån typ av släktträff vi hamnat mitt i. Även bland serveringspersonalen! Kanske en familjeägd camping där medlemmarna står både för service, musik och gäster? Intressant... Men kanske inte så lönsamt i längden?
 

Storpappan "Bergakungen" (jo, han kallar sig det!) stod som entrévärd och tog betald av dansgäster. Magen har blivit större och uppsynen bistrare sedan han riggade TV-apparater och körde V75-kvällar för 10 år sedan. En legend redan då tror jag! Haha!


Cheescake till dessert och sedan gav jag upp! De andra spelade en runda minigolf men jag kände att jag behövde vila - och gör det fortfarande! Tyvärr (kanske man måste säga) så fick jag perfekt uppkoppling för första gången när jag la mig i sängen... Så dags då!


Men i morse var vi igång redan 07.30, packade ihop tält och allt vi hade med för att dra norrut till IKEA! När våra kompisar kom ned på torsdagkväll så pratade de om nya dragningen av E4 i Sundsvall som kommer att gå över stan och byggs på höjden! Jag och maken tittade på varandra och frågade oss hur trötta vi hade varit en vecka tidigare som inte sett ett dugg när vi passerade! Haha!


Men nu såg vi spår på mer än ett ställe och massor med byggkranar! Bra idé att bygga på höjden! Det vore något för Skellefteå så skulle man både få en intressant skyline och även slippa bygga en till bro över älven!


Ja, de bygger ju en maffig bro för E4 men det måste vi förmodligen också göra någonstans och kan man avlasta Vikoriabron så har vi med ens tillräckligt med broar! Ni förstår kanske att jag inte helt gillar idé på en ny bro... Tycker att man måste planera lite långsiktigt och försöka få ihop så många planer som möjligt för att spara pengar och resurser.

Och så här enormt pigg(!) var jag när vi steg in och hämtade frukost i buffén! Jag fick knappt upp ögonen - och ändå var det jag som körde... Haha! 
 

Vi hade i alla fall en lista på lite saker att handla även till makens syster så det blev till slut fullt i bilen men vi har ett bra fordon för IKEA-besök! Kaffe och glass på det och sedan var vi iväg!

Hej då för den här gången! Nu har jag sovit lite och känner mig en aning piggare! Ska greppa ratten och har vi tur får vi lite mat i Lövånger! 

Vi ses där hemma!!!