Full fart igen!

Uppe med tuppen - men knappast lika pigg... Slog på telefonen som tur var för den började ringa direkt och det var precis de samtal jag ville ha efter att ha planerat vidare igår kväll! Bra start! Sedan var det bara att fortsätta!

Men förkylningen känns väl sådär... Seg i skallen, slemmig (nu är jag så där äcklig igen! :P), varm och hostig. Bokade en läkartid för att se om man kunde göra något åt det hela vilket resulterade i ett besök på eftermiddagen där jag fick penicillin och lite annat jox. Bara att sätta i sig lite medikamenter - jag har verkligen långt ifrån tid att vara sjuk. Lite piggare blev jag dock av ett lunchbesök hos frissan!


Så nöjd över att bli av med lite hår! Är man korthårig och har min typ av hårväxt får man inte vänta mer än 5-6 veckor innan man växer igen... Snygg färg igen Sara! Jag blev som vanligt supernöjd! Ja, jag vet att jag inte byter frisyr särskilt radikalt men jag trivs, känner mig fin och det är väl huvudsaken?

Därefter har jag åkt runt stan för att hämta beställda prylar och ha lite möten. Imorrn drar vi igång på allvar och då blir det till att rigga lokal med alla dekorationer och den teknik som måste till innan vi ska sätta ut bord och duka. Då kommer det att bli betydligt tightare om utrymme. Men jag har bra folk igång och vi startar upp redan 08.00 så det känns otroligt positivt. Med lite justeringar i tiderna och på ritningen ikväll så bör vi vara i hamn!


Kom också hem till lagad middag med starka korvar och sallad som smakade perfekt! Det är en viss fördel att maken har semester när jag jobbar som intensivast! Och till detta åt vi svägerskans goda fröbröd som vi fick med oss igår. Så "begärsligt" som man skulle säga på bondska! Måste testa att baka själv. Tack Berith!

Och nu har maken dragit igång upphängning av ny lampa i rummet! Jodå, vi fick med oss lite prylar från IKEA vi också!


Och Skrållan fick ett par roliga kartonger... 


Hon satte genast igång med ett tvättprojekt i racerfart... Haha! Hon äääälskar lådor!
 
Nu är jag hur trött som helst och klockan är bara åtta... Ska jobba undan det sista och lägga mig tidigt. Det är nog den bästa medicinen! Tjolahopp!