Walk in?

Ännu en dag har gått och vid middagen började jag fundera på vad jag hade bokat in ikväll... bara för att konstatera att jag ju har semester! Ledig! Wow! Eller nja... Jag håller ju på med pappas bok och jobbade med papper hela förmiddagen - men nu kan jag ju småpyssla lite utan press och det är stor skillnad!

Men vi har inte varit några latmaskar - varken jag eller maken (vi har nog någon bokstavskombination... Hans är U L F...). Medan jag satt med ekonomin startade han ett nytt projekt och jag som alltid velat ha en walk in closet började tro att han äntligen hittat en plats för den!


I soprummet... Haha! Nej, här har det ju bara varit plats för en massa bråte och återvinningsuppsamling. Till slut blir det så fullt att man (jag!) bara öppnade dörren och hivade in prylar. Det gällde att stänga snabbt innan något trillade ut...

Men nu är vi ju i röjningssvängen och släpen blev snabbt fylld av diverse skräp. Bara att åka till soptippen! Det märkliga är ju att jag tycker att vi gör det här ganska ofta - men tydligen inte tillräckligt. Det blev mycket idag också och mer ska det säkert bli. 

Mycket trafik men ganska lugnt på tippen. Tjock-TV någon? Ja, vi sorterade efter konstens alla regler och vände hemåt. Inte kul ens en tisdag 14.00... Behöver jag säga att det var trafikstockning? 

På skylten står det att vi tog SM-Guld tillsammans och det kan man ju gärna vara med på även om jag inte direkt har gjort någon avgörande insats annat än att heja. Glad ändå att det inte står att vi tillsammans också är ansvariga för trafikplaneringen på Solbacken... Det är ju helt sjukt! 

Ja, det behöver inte vara mycket trafik för att det ska bli tjockt. På alla in- och utfarter måste man samsas med andra som ska åt ett annat håll och det finns bara inte plats. Den ena stoppar upp den andra och flyt i trafiken är inte ens möjligt! Man måste ju fråga sig hur de tänkte när de t ex gjorde en påfart till E4 och när det fylls på med trafik tar bort en fil när man kommer fram mot trafikljusen? Kan väl vem som helst räkna ut att det ska bli tjockt - och oredigt! Ja, jag ska inte orda mer om det här men om det är Trafikverket som sparat in pengar så borde Skellefteå Kommun ge dem bakläxa och göra om alla in- ut- och påfarter! Gör om, gör rätt! Är det Skellefteå Kommun så... buss på!

Samlade dock ihop mig, duschade och drog iväg en sväng på stan. Mycket folk där också. Måste vara massor med turister i farten... Eller har folk suttit på kammaren tills nu? Hade tänkt avsluta på Ica Maxi men gav upp när jag läste på Facebook om fortsatta köer... Irriterande! Särskilt när Ica Morön inte hade allt jag skulle ha... Men jag är inte arg. Det löns inte! Och när jag kom hem hade jag tänkt städa badrummet:
 

Tror ni inte att det hade maken redan gjort?! Och torkat golvet! Fy faaaan så skönt! Så med det mesta gjort började vi laga mat och valde att göra en pizza av köttfärsen jag tagit upp ur frysen. 


Ja, jag fick god hjälp och tog fram kameran eftersom det är så kul att öppna pizzadegen...Haha! Ja, här ser han lugn ut men det roligaste är ju när förpackningen spricker...


Hahaha! Ja, jag tror att vi hoppade båda två!


Men det blev pizza och den smakade bra! Blandar ut såsen med lite mango chutney för en rundare och starkare smak, lök, paprika och tomater fick plats ovanpå den stekta köttfärsen. Sedan massor med ost!!!

Så nu är jag nöjd och belåten! Skulle behöva åka på Maxi men gör väl som vanligt - väntar tills det blir kväll och alla håller sig i TV-soffan! Lördagkvällar är den perfekta Solbackentiden! Haha!

Avslutar med lite nostalgi eftersom det dyker upp massor av makens fina bilder av barnen när vi plockar och stökar. De är ju bara för fiiiiina! Både då och nu! <3


Gungar... Lite sjömansstuk på kläderna tror jag. Oskar i blått/vitt och Emilia i rött/vitt. Vilka gooooodingar!


Och här på semester med smala, unga mamman med frisyr som en atombomb! Eller ser den likadan ut idag? Haha! Hur som helst tror jag att vi var på en av alla våra turer till Stockholm dit vi åkte varje sommar - ibland på väg till eller från och ibland bara dit. My gör sin första sommarsemester i Stockholm nu och jag hoppas att hon har lika kul som våra barn hade! Det här borde ha varit sommaren-92. Mycket kärlek både då och nu! <3
 
Nej, nu blir det inte mer idag! Måste ju hinna dricka kaffe också! Haha!
#1 - - Maria:

Vilka otroligt fina bilder , sorry Monica, syftade på Ulfs bilder.Han är en otroligt duktig fotograf, Hatten av!
Men du är ju duktig på ditt!!

Svar: Tack Maria! Han är inte bara duktig - han är ju bäst! Och värd allt beröm! Bilderna på barnen är helt fantastiska - vi blir glada och rörda varje gång vi bläddrar i högarna! Finaste barnen i världen blir finaste bilderna! Kram och tack för att du läser! :)
Monica Lindgren

#2 - - Ola T:

ULF = Utan Ledig Fritid..?

Svar: Haha! Perfekt! :)
Monica Lindgren