Beautiful day!

Såna här dagar skulle man bara spela U2 och sjunga så högt det bara går: "It's a beutiful daaaaay"! Bättre dagar än så här får man bara inte! Sol, varmt, vindstilla, svettigt och bara alldeles underbart! Men eftersom jag legat oerhört lågt ett par dagar (läs: Bara latat mig!) så valde jag att faktiskt klippa gräset. Och ni kan ju räkna ut hur jag såg ut efter en timmes jagande i storstövlarna... Haha! Mer blöt än torr skulle jag vilja säga. Men oerhört nöjd! 

Det behövs egentligen väldigt lite för att jag ska känna mig nöjd såna här dagar. En bra bok brukar räcka. Tyvärr kan jag inte säga att jag var särskilt nöjd över mitt senaste fynd "Mörka platser" (kunde ju ha räknat ut det med den titeln...) Nej, alldeles för svart och destruktiv för min smak! Jag är ingen mes när det gäller själva "plotten" men jag tycker att det måste finnas ett ljus eller hopp någonstans. Eller åtminstone en bra kärleks- eller livshistoria! Nu var det mest bara "för djävligt" hela tiden... Nåja, den är i alla fall utläst nu!



Annars har det varit rätt lugnt! Hade tänkt ta ett fotbad men jag "hann inte"... Haha! Ni ser ju hur stressad jag har varit...


När maken kom hem i afton så såg jag faktiskt det första molnet på flera dagar. Hoppas himlen drabbats av tillfällig sinnesförvirring. Jag gillar ju att ha det så här! Forever!


Skrattade lite när jag gjorde middag. Hade köpt en påse delikatesspotatis som jag skulle rosta i ugnen och ser att jag inhandlat en rosa sort som också kallas "kärlekens potatis". Fick mig att tänka på Bengt när han gjorde Di Leva i revyn och delade ut just kärlekspotatisar istället för frukter. Jag tyckte inte att det var så kul med potatisarna då men efter att ha sett artisten och hans fruktregn live så blev det plötsligt jättekul - så här 10 år senare... Haha!
 

Det blev fredagsmiddag i uterummet med grillat kalvkött och en god sallad med haloumiost! Och fortfarande är det så varmt att vi måste ha dörrarna öppna för att det inte ska bli svettigt - igen! Jo, jag har duschat men det hjälper inte såna här dagar. Blir jag tillräckligt sval nu så ska jag ta en löptur. Ska bara läsa en stund först. Ja, en helt ny bok! Tack för det och för en alldeles underbar dag!
 
 
 
#1 - - Gunder:

Tjeeeenaaree! Jajamen... Förstått att jag har en kombination av nått slag.. Nu fattar jag att jag är före min tid... Jajamen.. Kärlekspotatisar ä namnet.

Svar: Gunder! Vad har jag sagt om att kommentera på bloggen! Före din tid... Jo, tjenare! Du hade bara tur! Erkänn... :)
Monica Lindgren