Var är tåget?

Någonting måste i alla fall ha kört över mig idag! Trots lång sovmorgon så tog det säkert två timmar innan jag fick upp ögonen ordentligt och efter frukost så slumrade jag också i soffan en stund... Måste ha blivit en rejäl urladdning igår - men jag hade ju andra uppdrag idag så det var bara att kasta sig i duschen och åka vidare! Nåja, kasta sig och kasta sig... Jag gick i duschen vid tretiden...Haha!

Tåget? Näääeeee, det här är korsningen i Sikeå när jag faktiskt är på väg hem! Jag hade lovat att besöka Robertsfors Teater & Musikteaterförening när de höll sitt medlemsmöte och presenterade vårprogrammet!

Mycket medlemmar - säkert ett åttiotal som kom för att lyssna! Eller för att dricka kaffe och äta tårta? Jag lade i alla fall beslag på mannen längst till höger som är deras och även husets tekniker! Vi ska ju spela där 15 februari och det är bra att göra klart alla förutsättningar i god tid.

Och här serverade Lillemor tårta och kaffe! Längst bak ser ni hennes man Roger som är ordförande i föreningen! Vi har känt varandra sedan jag började på Västerbottensteatern och det börjar ju vara... 27 år sedan i höst... Herregud, vad tiden går fort!

Nåja, jag höll låda en knapp halvtimme och berättade om showen, mig och Åsa, drog lite roliga anekdoter OCH åt tårta... Vad gör man inte när man blir bjuden? Haha! Det ska i all fall bli väldigt roligt att komma hit och spela - alltid glada människor och alltid fullsatt!

Västerbottensteatern kommer också med sin "Den inbillade sjuke" och den ska bli spännande att se! Jag kommer nog att se den hemma i Skellefteå men jag gillar ju Molière och har sommarteatern "Tartuffe" i gott minne! Den var bara hur rolig som helst! Det här blir en clowninspirerad föreställning och jag längtar!

Sedan hann jag kika lite på scenen! De har köpt in fyra moving heads, fyra lead och 6 nya fresneller så vi borde kunna använda deras ljus! Kolla in detta Anna och Peter och hör av er så ska ni få telefonnummer till teknikern!

Nytt ljusbord! Inte lätt att sätta sig in i för en man som bara gått sju år i folkskola och inte kan engelska... Men sakta men säkert lär han sig! Fördelen med att vara pensionär är ju att man kanske har mer tid. Engagemang saknas verkligen inte heller!


Och nya ljudbordet! Vi har ju en perfekt och väldigt lätthanterlig anläggning med oss så jag gissar att det ändå blir enklast. Har också sagt till om rökmaskin så det här kommer att bli bra!

Ja, att de investerar i teknik beror ju på att de också producerar egna musicaler vartannat år! Mest amatörer från orten och träffar en gång varje vecka under ett helt år! Det här är verkligen ett livaktigt samhälle ur kultursynpunkt! Kul att träffa er alla! Nu ses vi snart igen!

Och under tiden... har tåget gått! Haha! Jag är med andra ord superpigg och kommer nog att få svårt att somna ikväll...