Skitdag...

Får börja med en replik ur filmen "Masdjävlar": Jag undrar vad det ska hända för skit idag då?

Nu är det inte roligt att heta Monica... Nej, jag är inte sjuk! Har väl inte direkt något att klaga på men känner mig på uselt humör! Sov som en kratta (kan vara en orsak) och var vaken i två timmar med en "senadrag" som gick till världshistorien! Det är som om sträckningen i vaden går ända ut i tårna och hela partiet drar ihop sig i kramp. Fick frågan om jag var gravid... Haha! Näääe, men alla symtom verkar stämma: Tjock, svullen och nattliga kramper...

Jag är väl också missnöjd med att träningen, min förbättrade kosthållning och mitt undvikande av godis (cupcakes var ett undantag!) inte gjort mer effekt. Missnöjd med det mesta när det gäller mig själv nu så jag får verkligen ta mig en funderare på hur jag vill att den här dagen ska sluta...
 
Kanske ska hålla mig för mig själv om jag får tro dagens horoskop (Tvilling)... Annars börjar jag väl kritisera andra... Också... Det räcker nog med mig själv!

Nej, man kanske skulle hitta på något kul? Någon träning blir det inte idag. Hade planerat in både en promenad broarna runt och ett pass Indoor Walking men jag får ta det lite soft med vaden och kanske sätta mig på motionscykeln i afton en stund för lite mer stillsam körning. Shopping brukar ju muntra upp mig men jag känner faktiskt inte för det heller...

Skor kan ju annars vara en höjdare... Men inte idag! Hova ligen...


Ska kanske börja planera för lite fix i trädgården till sommaren? Den här nypan borde åtminstone väcka uppmärksamhet? Kanske tar och gör en kulle av rabatterna och beställer en maffig dekoration? Nääeee, ingen lust till det heller! Ska göra bort lite nödvändigt jobb men det blir nog också allt.

Jag vill ju egentligen vara så här glad! Som jag tror att jag oftast är? Borde väl i rimlighetens namn kunna välja glädje? Ja, jag ska i alla fall göra mitt bästa. Alla får väl ha en skitdag ibland! I'll be back!
#1 - - Lisa:

Ibland har vi skitdagar. Jag hade min igår!
Låt det vara så idag och jag lovar dig att imorgon är det en ny dag, då du som vanligt kommer vara på glatt humör och känna dig pigg och fräsch ;) Kraaam!!

Svar: Tack söta du! Ja, det är ju som tur är en ny dag imorrn! Kram på dig med! :)
Monica Lindgren

#2 - - Anonym:

Jajamen Monica, jag känner i gen mig å jag fattar hur du känner just för så där kan jag oxå ha det.
Fy vilka fula skor!
Nog tror jag du hittar nått bättre till att pryda din/er trädgård med.
mvh:
Gunn