Sjukdag!

Det blev en racerstart idag och direkt iväg till pappa på lasarettet! Trodde att han skulle må bättre men icket... Så slut och illamående! De har också haft så svårt att hitta kärl för att sätta nål så han hade inte fått något dropp under natten. Inte bra.

Men personalen gör allt som går - de kan bara inte trolla med fingrarna hur som helst. När jag och lillebror var där kom i alla fall en narkossköterska dit för att fixa droppet - som naturligtvis revs loss när han skulle på toan... Inte lätt för honom nu. Han är så yrslig och utslagen. När jag kom förbi i afton så hade han börjat få i sig någon sked buljong men väntade fortfarande på droppet. Provsvaren har dock kommit och det är glädjande nog inte någon vinterkräksjuka - alltid något! Nu hoppas jag han sover efter att ha fått både morfin mot huvudvärken och medicin mot illamåendet. Får han dropp i natt så kan det vara betydligt bättre imorrn!

Just nu sitter jag barnvakt hos syrran och ska åka förbi honom igen innan jag åker hem. Min förhoppning är ju att han sover och får vila i natt! Mamma har fått skottningsservice hemma av fina lillebror, bergvärmen har blivit igångsatt och bullar bakade så där verkar allt funka som det ska! Vi har varit så förskonade och haft så friska föräldrar att man nästan tror att det ska vara så för evigt - men de blir obönhörligen äldre och det här är nog situationer man får vänja sig vid.

Om pappa är bättre imorrn ska jag framföra alla positiva hälsningar från alla som brytt sig! Just nu är han så medtagen att det inte riktigt lönat sig. Men peppar, peppar, ny dag imorrn och nya tag! Det kommer att bli bättre och han är på ett bra ställe! Bara att hålla tummarna!

Återkommer med mer bloggande imorrn! Nu ska jag klura lite på morgondagens jobb och hoppas allt löser sig!