London 2!

En lång och händelserik dag med många sevärdheter! Tyvärr hinner jag aldrig sitta vid datorn så bloggen blir lite lidande... Men man ska väl uppleva saker också när man är på semester! Nu får ni mest bilder och lite kommentarer eftersom klockan snart är 2.00... Ja, det kostar på att ligga på topp! Haha!

Startade dagen på en frukostrestaurang där jag bad om en jääääättestor cappuchino och verkligen också fick det! Upp till brädden...

Sedan tog vi oss ned till Marble Arch för att åka Hop on/Hop off bussar runt stan. Man får ju se mycket på kort tid på det viset! Ett hästhuvud t ex...

Vissa blev glassugna trots att vädret kanske inte inbjöd till detta... Men jag klämde också i mig en!

Det är kanske därför jag ser så glad ut när turen börjar!

Mycket gamla och fina hus i den här stan. Massor av kyrkor och historiskt intressanta byggnader. Kommer att återkomma till detta en annan dag när jag har mer tid.

Och var det fasader under renovering så hade man snygga "dukar" att klä in husen med!

Burberrys... Hann inte stanna...

Hömarknaden granne med kungens hus? Hmm... Nej, de har ju drottning!

Trafalgar square!

Big Ben!

I bakgrunden ser ni London Eye - det stora hjulet som vi ska åka imorrn... Huga! Det ser högt ut men man måste ju utmana sina rädslor...

Här spelas Mamma Mia!

St Pauls!

London Bridge! Eller The Tower Bridge tror jag de kallade den.

Och vad har vi här då? Första långa stoppet:

The Tower! Historiskt och ganska blodigt slott/fängelse/begravnings/avrättningplats... Väldigt intressant!


Vi valde en guidad tur och det var väldigt bra! Den här helt suveräne guiden förde oss runt och berättade massor med roliga och spännande annekdoter! En riktig showman som tillbringar 26 år i den Brittiska militärtjänsten innan han fick det här jobbet som Befeeter!

Här ser vi ovandelen av den viadukt som förde in vatten och sedermera fångar till Towern. Han kollade nationaliteter på turisterna och hänvisade den här platsen till ett gäng amerikaner som han trodde skulle känna igen sig. Den hette nämligen "Watergate" - och hade mycket läckor... Haha!

Del av mur.

Och här förvarades kronjuvelerna!


Och här slutade fototillståndet... Synd! Vi såg bl a världes största diamant "The Spirit of Africa" som var på 530,2 karat!!!

Och vår guide David poserade gärna med oss 50-åringar som vill tacka alla våra kamrater för den här trevliga resan! Han fyllde själv 50 i december så ni ser fyra st 62:or! Bra årgång! Själv beskrev han sig som "Used to be happy. But now I'm married..." Haha!


Han fick i alla fall tummen upp och vi var supernöjda!

I bakgrunden ser ni det vita tornet. Jag tyckte själv mest synd om det främre... The wardrobe Tower måste ha slitits enormt...

Hann också med lite vaktavlösning innan vi åkte vidare! Haha!

Sedan bar det av på hotellet för ombyte och vidare ut i Londonnatten! Vi åkte taxi till West End!

Pubmiddag på "The rising sun"!

Hela gänget samlat igen! Gott och trevligt!


Kvällen fortsatte sedan på "Dominian Theatre" där vi såg Queenmusikalen "We will rock you"! Ohyggligt bra! Bäst i London sa några inhemska män som jag träffade på Picadilly Circus efteråt. Och jag måste hålla med - det var bara helt lysande! Den är nu inne på tionde året och det måste ju betyda något. Imponerande på alla sätt!

Ska berätta mer om detta en annan dag för nu måste jag sova om jag ska våga åka det stora hjulet imorrn. Men jag får väl trösta mig under tiden med att vi ska gå på Harrods efteråt... Sov gott alla!!!