Bättring!

Hur trött som helst på förmiddagen trots att jag ju sovit som en stock! Men sedan gick solen upp och det är för härligt att både se och känna hur den lyser upp naturen och tillvaron. Man mår gott helt enkelt! Fixade sedan till mig och åkte iväg på lasarettet till pappa. Där hade han besök av två andra solstrålar:

My och Malin! Pappa är helt klart på bättringsvägen och kan man vara annat när man får raka sig och sedan ta emot de finaste kramarna:

"Bli frisk nu morfar!" Tjejerna sjöng också ett par fina sånger och pappa blev nog lite rörd under "Kärleksvals" som är så vansinnigt fin! Särskilt när den sjungs av ens yngsta barnbarn: "Jag vill le och jag vill dansa - med armarna om din hals!"

Och frisk tror jag han kommer att bli nu. Han mår sååå mycket bättre och har fått både äta och dricka. Sömnen har kanske varit sisådär eftersom en av de nyanlända patienterna varit rätt högljudd i natt. Men det finns ju som tur är hjälp att få. Imorrn hoppas vi att han ska få mer hjälp och remisser dit han behöver. Sedan ser vi fram emot att få hem honom igen!

När jag kom hem så rök julgardinerna och stakarna i fönstren. Det var det enda som återstod av julen och det känns otroligt skönt att börja välkomna våren! Imorrn ska jag köpa nya tulpaner och då kan snön också börja smälta! Haha!


Sedan blev det lammytterfilé till middag med en varm sallad där jag blandade ruccola och mangoldblad med smörfräst sparris och purjolök. En getostcrème kompletterade anrättningen! Väldigt enkelt och väldigt gott!

Nu blir det nog inte så mycket mer idag. Kanske lite jobb - om jag orkar - annars mest bara soffan! Ha en skön söndagkväll alla glada!