På pricken!

Jaha, så rök den här dagen. Känner mig ändå nöjd även om jag nog har lite jobb kvar innan jag är klar. Det blev mycket ekonomi och planering idag och då går tiden fort... Ja, jag började ju med min text inför morgondagens besök i Luleå men hamnade av nån anledning i ett sidospår där det dök upp andra uppgifter. Såg dagens horoskop i Norran senare och inser att det nog stämde rätt bra idag:


Impulsiv och lätt störd! Det är nog jag i ett nötskal det! Tror ni mig inte så fråga maken... Haha! Honom har jag förresten varit väldigt nöjd med idag! Han har tillverkat ett nytt skåp som blev precis som vi ville ha det!

Jag har ju en datorplats i hallen när jag vill blogga eller sitta och jobba lite mer socialt (Kontoret ligger lite "bakerom"!) och där har han tagit bort de gamla hyllorna och gjort ett nytt glasskåp för alla gamla och uttjänta kameror! Så fiiint! Till vänster i bild ser ni också min "Emma-docka" som jag fått i present av Helena Weegar. Den har en hedersplats!

Det blev både snyggt, ger bra arbetsbelysning och minimerar också dammtorkningen! Jag blev väldigt nöjd! Men nu kanske han får beställning på fler när jag har lagt in bilden på bloggen... Vi har ju ett par ungdomar som gillar hantverket!

Ikväll blev det också träning igen och ett svettigt pass Indoor Walking! Jag vet inte om det är bra men ju mer jag tränar desto mer svettas jag... Fräscht! Haha! När jag kom hem hade vi också besök av en gammal kompis som nu sågat matlagningen på min blogg... Han dök nämligen upp när maken värmde pizzarester från gårdagen... Därför tror han inte längre på mina matbilder och jag känner mig därför tvungen att visa upp min sallad som jag gjorde när han hade åkt:


Den här bilden är till dig Urban! Blandad sallad, päron, fetaost och parmaskinka! Till det en snabbgjord "pesto" på bladspenat, mandel, olivolja, citron och vitlök. Väldigt gott! Och väldigt mycket vitlök känner jag nu... Haha! Hoppas att mina kamrater är tåliga imorrn. Vi jobbar ju tyvärr rätt tätt ihop...

Nu blir det inget mer bloggande idag. Ska ta tag i textjobbet en stund! Har också surrat med fina dottern i telefon ikväll så då känner man sig extra glad!