Mello!

Ja, så var det över för den här gången - Melodifestivalen! Nu återstår att få stan att leva upp på samma sätt de övriga 364 dagarna! Eftersom maken jobbade så bokade jag biljett för att gå dit! Alltid trevligt att träffa lite folk och se ett väl genomfört arrangemang! För det var det verkligen!

Men jag tror aldrig att jag har träffat så lite bekanta - jo, massor med bekanta, men inga direkta kompisar. Så jag såg föreställningen och kände mig sedan inte i någon riktig partyform så jag åkte hem. Det är faktiskt inte lika kul att gå ensam och inte ha någon att sitta  och "bubbla" med under föreställningen. Tänkte att efterfesten kanske blir likadan så jag skippade den. Men det var en trevlig kväll i alla fall!

Full fart redan i entrén (kombihallen) med försäljning, give aways mm. Kom hem med ett par påsar chips och ett par chokladkakor. Nåt för maken när han ramlar in om ett par timmar!

Bra plats fick jag också! Rad 15 på parketten var helt perfekt!

Och hela kvällen inleddes med lite "förspel" i form av schlagermedleyn med strålande bra musiker och sångare! Och när killen i trion tillslut stämde upp i "Stad i ljus" så dök det upp en man på min vänstra sida:

Tommy Körberg! Jo, han lyssnade väldigt koncentrerat och gav honom också tummen upp! Kul! I mitten ser ni inspelningsledaren eller producenten eller vad han nu hade för titel. Längst till vänster Christer Björkman. För kvällen uppklädd i huvtröja och slitna jeans... Jaha...

Presentation av programledarna, mera sång...

Nej, vi snabbspolar lite eftersom jag är ganska trött...

I publiken ikväll satt också Alexander Rybak! Han är för gullig! Ja, ni ser att jag hade ganska bra överblick där jag satt.

Kunde t o m se maken som stod med övriga pressfotografer till höger om mig.

Här ska TV-sändningen snart börja och visst ser det ut som om Danny kysser Gina? Han har ju just blivit ihop med Molly? Ja, det var väl dagens enda skvaller i så fall...

Men de gör ett kanonbra jobb som programledare! Gina är helt lysande! Varför kunde de inte ha fått ta hand om den stora Eurovisionschlagerfestivalen? Petra Mede... Näääeeee...

Här är vi igång! Eddie hade en riktigt bra låt tyckte jag men åkte ju ut ikväll. Oerhört snyggt ljus hela tiden! Vilka tekniker! Och vilkar dansare! Fantastiskt bra!

Elin Petersen. Ja, hennes låt gjorde inget större avtryck.

Ravajacks! Konfettin sprutade! Och de gick också vidare med sin parodi. Ganska väntat.

Amanda Fondell hade ett mysko nummer och lite mysko sång tyckte jag. Favorittippad men hon kom inte heller vidare.

Martin Rolinskis (har inte kollat några stavningar) började i en kub som jag egentligen inte riktigt förstod vitsen med. De hade inte behövts - fast å andra sidan så dansar han inte särskilt mycket och då kan man kanske behöva kompensera.

Men varför man slängde färgad yoghurt därinne fattar jag inte riktigt heller...

Caroline af Ugglas. Hon är bara för skööööön och cool! Lite knepig ballad men det är inget ovanligt. Hon har ändå en egen stil som berör.

State of Drama hade stor fanclub på arenan och en ganska bra låt. Gick ju vidare först av alla.

Janet Leons bidrag blev en symfoni i färg och tyvärr också i kroppsstrumpor... Det är faktiskt sällan snyggt. Inte ens på en ung, snygg tjej som hon.

Mellanakten var ännu ett underbart sång- och dansnummer! Carl Dyall m fl. Så fantastiskt duktiga!

Och Gina sjöng inte helt oävet heller!

Snyggt avslut!

Här har Ravajacks också gått vidare och jag ser maken i arbete bakom kameran innan jag åker hem!

Ja, jag hade i alla fall piffat upp mig med paljettklänning, rosa örhängen och halsduk! Men vad hjälper det när man känner sig lite gammal och tråkig... Haha! Nej, jag är nöjd över att vara hemma och ska lägga mig och läsa en stund! Det är också skönt!
 
Ha en fortsatt trevlig kväll alla glada och Tack för ett lysande genomfört arrangemang på Skellefteå Kraft Arena! Det var kul att vara där!
#1 - - Rebecka:

Du är inte gammal! =)
Och tråkig kommer du ALDRIG bli :D Kram

Svar: Du är för söt du! :)
Monica Lindgren

#2 - - Monika med k:

Eddie var jättebra! Vi var också där, om vi vetat hade du kunnat hänga med till Jessica en sväng. Där fanns det goda ostar o portvin :)

Svar: Tack men det var lugnt! Skönt idag att stiga upp och vara pigg! :)
Monica Lindgren

#3 - - Nettan:

Såg genrepet på plats och sen den "riktiga" hemma och det jag tyckte var störst skillnad på var Eddies låt. I arenan var den flr mig en given finalist, liksom Janet, men ljudet på deras låtar lät sämre i TV-soffan. Tråkigt när man vet hur bra det var live. Var förvånad över "gubbarna" men trallvänlig är den ju! :)

Svar: Ja, det blir nog lite märkligt i TV egentligen. Men det är tur att det bara är en musiktävling och inget demokratiskt val... :) Gubbar överlever alltid...
Monica Lindgren