Home sweet home!

Skönt att landa i det egna hemmet! Det är kul att leva lite storstadsliv några dagar men jag tror inte att jag skulle fixa att bo där. Det är lite för hektiskt och sedan skulle jag bli kollossalt fattig... Haha!

Fråga på det: Kan man stava kollossalt med både ett och två l? Har även sett stavningen kolossalt... Ja, jag vill bara veta.


Skönt också att komma hem till flygplatsen och det nya bagagebandet som ingen verkar ha kommit på ännu... Väskorna kommer numera från andra hållet och alla samlas lika förbaskat längst bort! Näääääära bandet! Vad trodde ni?

Vi har haft en fantastiskt trevlig och händelserik helg! Goda vänner, bra show, kul publik, god mat, bra shopping, barmark, sol - och fina Emilia på plats i Stockholm! Kunde inte ha blivit så mycket bättre! Ja, jag ska inte glömma firandet av makens födelsedag heller. Hann inte ställa skärpan när hans dessert kom in men Åsa hann ta en bild så här kommer partyt:


Woohoooo!!! Grattis igen! Inte skarp men hon slog i alla fall mig!


Samtidigt från andra sidan... Haha! Ja, det är inte lätt att ta bilder av en fotograf...

Och vi har ju ätit massor med god mat i helgen! Men hästkött? Vi vet inte - men mår i alla fall bra ändå! Nu utvecklas skandalen och har nått något så svenskt som IKEAs köttbullar. Det måste vara det värsta som kunde hända... Haha! Hörde upprörda människor på nyheterna beklaga sig över att man inte kan lita på någon numera! Neeej, inte ens IKEA - och då är det kris!
 
Mitt förespråkande av lokalproducerat förstärks dock! Det är ju de stora färdigmatskedjorna som köper in råvaror billigt från andra länder och deras produkter kan vi faktiskt undvika. Tror inte att någon blir sjuk av hästkött - men varför köpa mat som transporterats runt halva jorden? Tror ju inte att hästarna har sprungit till Sverige själva...

Nu måste jag slänga mig i säng eftersom det blir träning imorrn med dubbla pass redan till lunch... Känns bra!