Glaaaaaad igen!

Vilken tur att jag har växlande humör! Därför blir inte heller de sura dagarna särskilt långa!  Fast jag kan ju istället inte svara för hur ofta de dyker upp... Haha! Idag är det i alla fall en mycket bättre dag och det känns skönt. Jag vet egentligen inte varför man (jag tror inte att jag är ensam) blir så där låg då och då? Kände mig väldigt melankolisk igår men har efter nattens något bättre sömn tagit mig upp till ytan igen. Nice!

Kan också bero på att det är fredag och jag ska ha ledig helg. Har också roliga saker inplanerade och det känns ju ännu bättre! Garderobsröjning är en av dem och det kanske inte är så kul förrän det är klart... Till lunch hade jag i alla fall bokat soppteaterbiljetter för att se Dickens "En Julsaga" med Claes Åström och David Carmel.


Foto: Pressbild/Västerbottensteatern

Som ni ser på bilden så var det två clowner som framförde Dickens historia - på fullaste allvar! Eller? Nej, clowner är ju inte särskilt allvarliga och det blev också väldigt roligt! Dessutom var båda väldigt bra på scenen - trygga och rutinerade! Claes jobbade ju på Västerbottensteatern när jag också var anställd där och började med clownspråket redan då. Han är en lysande improvisatör och en väldigt uttrycksfull skådis så det här passar honom som handsken! Det blev galet, interaktivt och oförutsägbart! Tusen Tack grabbar! 

Här blev de tackade efter föreställningen av teaterchefen!

De tackade också själva de som medverkat i föreställningen! Ja, den här typen av teater bygger väldigt mycket på publikens reaktioner och kräver sin man på scenen. Man måste vara lyhörd och orädd!

Med är också en utmärkt soppvärd som fortsatte med information efter föreställningen. Hon har en skön och lite torr humor som jag verkligen gillar! Nu är det ju hennes sista vår i den här stan så man får passa på att gå lite oftare. Har bokat ett antal föreställningar framöver så vi lär ses igen!


Jag fick ju också glädjen att träffa några av mina f d arbetskamrater! Jag och Stina gillar tydligen prickigt! Och mitt röda hår smälter in i dekoren! Haha! Stina ville inte vara med på bloggen men hon är bara så fin att jag ville dela det med er! En kvinna som har koll på det mesta! Kram!

Ja, det blev en fin dag ute också! Har inte hunnit promenera men får ta igen det i helgen. Vaden känns något bättre idag. Var tvungen att ta en bild av den fina himlen och ni ser ju att jag har stor känsla för komposition eftersom jag också fick med lyktstolpen... Haha!

Nej, nu blir det mat och bio! Fullt upp idag med roliga saker alltså! Inte undra på att jag är gladare? Ha en bra kväll alla!