Dan före dan! Är man klar?

Fullt ös från start! Varför blir det alltid så här? Just nu skulle jag faktiskt kunna strunta i julen och istället sova ett par dagar... Men det beror nog mer på hur tiden innan den här dagen har sett ut. Nåja, jul eller inte - nu är ju barnen hemma och det är det bästa som finns! 

Började med att koka fläsklägg till morgondagens dopp i grytan, griljera skinka och kalkon och slå in julklappar. Och slå in julklappar. Och slå in julklappar... Herregud, vi som inte skulle köpa så mycket... Kan man ge alla en säck var istället? Ja, jag kämpar vidare!
 

Kul avbrott med besök av Emilias kompis Amanda som är som barn i huset och en sån gullunge!


Roligt besök också av finaste Anna och José som hade lånat tomteutstyrseln för att överraska syskonbarnen. Imorrn är det vår tur och nu undrar jag om det finns någon frivillig? Behövs nog någon utifrån för att barnen fortfarande ska tro på honom... Haha! Nej, vi satsar på tomte för My's skull och det är ju roligt för oss alla!


Uppesittarmiddag med familjen och barnens kusin Johan! Höll på att sluta med katastrof eftersom jag serverade renfilé och ingen passade tiden... Nej, jag avvaktade med stekningen tills de dök upp men blev aningen sur... Haha! Ja, det är tur att det går snabbt över!


Ugnsrostad potatis och kantarellsås smakade bra som tillbehör och det blev länsade fat...


Nu sitter vi och spelar Bingolotto - händer bara en gång varje år och jag kan inte säga att det är vinsterna som gör det... Det roliga är ju att sitta och uppesittarmysa tillsammans!
 
Ska slå in några julklappar till och sedan är det bara timmar kvar till dopparedan! God Jul på er alla!