Bra jobbdag!

Sitter på tåget på väg norrut och samlar ihop mig efter en kanonbra jobbdag i Sundsvall! Jag var väl egentligen inte så orolig men mitt jobb var ju att presentera projektet och få alla med på tåget så att de vet vad som gäller inför vårens arbete med Norrländsk Passion! Man kan nog, utan att skryta, säga att det faktiskt lyckades.

Vi började i alla fall med hotellfrukost och det är bara hur skönt som helst! Sedan iväg till teatern för att vara med på läsning av deras nyskrivna pjäs "Rykten på bygden" som ska börja repeteras nu. Delar av den ska ingå i Norrländsk Passion så det var spännande att se vilken typ av pjäs det var! Och vi blev så nöjda! Roligt, kärleksfullt och ömsint om gammgossen Leif som sägs ha träffat en kvinna i Thailand... Mycket skvaller och härliga karaktärer! 
 

Snabb lunch med Olle som är en så bra regissör och så rätt för det här projektet! Därefter var det min tur att informera och det gjorde jag med hjälp av bildspel och musik vilket funkade alldeles utmärkt! Ja, ja, jag pratade också - ganska mycket... Haha! Alla var med på noterna och många kommenterade att de nu äntligen förstår vad allting innebär. Skönt!


Olle fick komplettera med sina tankar om föreställningen och hur man får ihop fyra olika texter, musik, körsång och dansare i samma föreställning... Ja, det blir verkligen en helhetsupplevelse! Pigga och glada medarbetare på Teater Västernorrland!


Eller? Haha! Den här bilden blev bara så rolig... :) Och om ni tycker att kvinnan längst bort är lik skådespelaren Jacob Eklund, som gör Johan Falk, så kan jag berätta att det är hans syster Ulrica som jobbar som maskör på teatern!


Och här har ni den glada ensemblen tillsammans med författaren tillika regissören Therese Söderberg (i vit tröja). Övriga från vänster; Helena Svartling, Ingmar Virta, Åke Arvidsson och Marie-Thérése Sarrazin! Kommer att bli så kul!

Och nu sitter vi på tåget med affischen i handen! Kan rapportera till Jonas att jag också pratat med marknadsavdelningen och att du kommer att få svar på dina frågor alldeles strax! Affischbilden finns också att ladda ned på deras hemsida!

Nu ska jag jobba ett par timmar med morgondagens uppdrag och känner att det inte heller vore helt fel att sova en stund... Hur som helst är det skönt att åka hem och känna sig nöjd över dagens arbete!