Spex å Kungabesök!

Började dagen med lite förberedelser och sedan iväg för mitt uppdrag på Lasarettet! Känns alltid lite märkligt att dra igång redan vid 11 men jag steg upp tidigt för att väcka kroppen - och framför allt hjärnan... Haha! Ja, den funkade som den skulle och det gick jättebra. Kul! Nu blir det ytterligare två uppdrag senare i veckan för fler personalgrupper. 


Platsen för brottet... Huset såg onekligen lite skruvat ut på bilden. Undrar om det var mitt fel? Haha!

Sedan hem för lite slappande i solen som värmde gott idag (Läs: Svetten rann i floder...)! Telefonmöte med Åsa om höstens begivenheter och sedan med Folkparken om detsamma. Därefter hämtning av fina och höggravida syrran som var billös idag och tack vare lite skjuts slapp knata uppför hela lasarettsbacken (verkar var min "brottsplats" idag...). På det viset fick jag också följa med och hämta på förskolan och det är bara för roligt. Gladare unge finns inte!

Hade också bestämt möte med Anna för en härlig promenad broarna runt och vi njöt av både vackert väder, motion och bra samtal. Såna vänner är ovärderliga! Och när vi kom tillbaka blev vi också bjudna middag! Ja, det var syrran som tackade för skjutsen och hennes goda italienska kotletter kunde vi inte säga nej till. Sååååå gott! Tack!!!
 

My blev också glad över att få lite lekkompisar och klädde genast ut oss i sina peruker! Anna blev ju galet snygg i den här!


Själv blev jag mer galen än snygg... Haha! Ja, jag har "Hulkens" svarta peruk under den röda. Det skulle vara så bestämde My... Och hon bestämde också att det var vi som skulle klä ut oss och hon som skulle fotografera... Haha! Ja, nu förstår man hur det känns...


Cowboy-Anna med mörkt kort hår. Ett vinnande koncept?


Men jag fick ju mysa och kramas också. Det är det bästa! Och här visar vi att My är fyra år!


Tack sötingar för en härlig stund med god mat och trevligt sällskap! När vi åkte var My i full gång med att klistra klistermärken på brev hon skulle skicka - och då insåg vi att hon inte längre hade tid att leka med oss... Haha!


När jag kom hem såg jag att himlen började ändra färg och mörka moln svepte in över området. Jag var så inne i fotograferandet att jag knappt märkte att en mörk Volvo gled in på uppfarten... Kungabesök!
 

Här har ni honom: Rex! Husse och matte heter Leif och Åsa och det här var första gången jag fick träffa deras fantastiskt fina valp som nu blivit drygt fem månader! Vilken fining! Skrållan blev kanske inte lika begeistrad... 


Och under tiden vi drack kaffe hann det både regna, åska och blixtra. Därefter dubbla regnbågar! Joo, jag har haft fullt upp med kameran idag... Dock mer kvantitet än kvalitet!


Helt underbar kille! Lekte och busade men skötte sig oerhört väl. En kalasfin familjemedlem! Så roligt att ni kom förbi och fikade lite - den här kungligheten kommer jag att vilja träffa ofta! Man kanske kan låna honom för promenader när han blir större? 
 
En bra dag! Har både jobbat, motionerat och fått umgås med massor med härliga människor - och djur! Tack alla fina!