Sol och jobb!

Nu blev den en sån där dag då jag ännu en gång tvingades (Haha!) ta med mig datorn ut för att njuta av solen medan jag skrev! Jag gillar det verkligen även om det är oerhört svårt att se vad som står på skärmen... 
 

Men jag ser i alla fall glad ut och det räcker långt! Håller på med en text inför ett jobb imorgon kväll och det måste ju alltid vara med något nytt eller personligt. 

Tog en paus och åkte och köpte nya blommor till köket (jo, jag måste ibland bara kasta om helt!). Hade köpt nya ytterkrukor på IKEA och då upptäckte jag att blommorna inte såg mycket ut för världen. Nu känns det bra med lite nytt och särskilt med blommor som är mer gröna än bruna... Haha! 
 

Sedan fick vi främmande av svärfars som hade varit ute tillsammans med maken för att få offerter på jord- och bergvärme. Vore ju skönt med något som funkade utan ansträngning. Sonja var nyklippt och såg pigg ut!  


Och Sture var också på alerten! Han hade t o m hunnit vara ute i skogen en sväng. Kul att se er igen! De skulle vidare för att äta surströmming och jag åkte och handlade mat så att vi kunde grilla.


Och det blev uterumsmiddag med grillad rostbiff från Sjöbotten, majskolvar och sallad med rostad paprika, haloumiost oliver och annat gott. Eld i kaminen, friidrott på TV:n - det fattas inte mycket!


Den starka grillsåsen såg ut som hallon... men det var väldigt gott alltihop!


Och Skrållan var nöjd! Hon sitter här ute med oss och hoppar glatt upp i knäet när vi ätit klart! Maken ÄR favoriten!

Nu ska vi bara sitta och njuta ett par timmar till här ute och se andra röra på sig på TV:n. Känns lagom ansträngande! Jag skulle väl egentligen orda en del om Isenbajeva och allt som händer men det har jag redan gjort en sväng på Facebook och man vill ju inte upprepa sig... Igen!