Glädje och sorg...

En fantastiskt fin dag som även varit ovanligt händelserik! Började med att åka på teatern där vi satt i möte hela förmiddagen kring det kommande projektet "Norrländsk Passion". Vi kommer närmare och närmare både organisation och presentation och det känns som om det här kan bli riktigt roligt! Fortsättning följer.
 
Sedan hann jag hem en sväng och byta om innan det var dags att åka till Ursvikens kyrka - idag var det begravning efter min moster Nanna. Det blev en fin stund i kyrkan och också så roligt att träffa kusinerna! Det blir alldeles för sällan. Kände bara att det naturligtvis hade varit ännu roligare att ses medan hon fortfarande var i livet... Men det visar bara än en gång på att vi måste göra alla de där sakerna vi tänkt medan vi fortfarande kan!


Efteråt blev det samling hemma hos äldste sonen, tillika kusinen Mikael i hans fina hus. Det fanns en liten minnesplats i köket och jag tycker att den här bilden på Nanna var så fin! Hon hade ett stort hjärta och var otroligt ödmjuk. Jag minns att jag ofta tänkte att hon borde ha fått mycket mera plats - men jag hoppas att hon får det där hon är nu. 


Fint att träffa släkten idag! Här sitter mammas bror Kurt med sin fru Majbritt och Eriks fru Laila.


Och här är mamma med sin bror Erik! Mamma var så fin idag och duktig i kyrkan! Det märktes att det var väldigt ledsamt att ta adjö av sin enda syster - men det finns ändå mycket glädje i den här syskonskaran, så vi fick samlas kring många glada skratt! Nån sa att glädje och sorg ligger väldigt nära varandra och så är det nog. Skratt efter en begravning är på något sätt befriande.


Och här sitter mammas bror Harald med sin fru Vivianne och min kusin Ulf med sin fru Kari! 


Kusin Mikael som bjöd in oss alla! Så otroligt trevligt! Och tusen tack till er alla för smörgåstårta och smarrigt fika! 


Och Mikael polar numera med Sofia som jobbade på barnens Fritids när de begav sig! En så otroligt varm och glad person! Så kul att de hittat varandra!


Och Mikaels söta dotter Frida har hunnit bli 19 år och vi har nog aldrig setts... Då förstår ni hur länge sedan det var som jag träffade mina kusiner på mammas sida. Bättring måste ske!


Kusin Birgitta och hennes man Åke!


Och Birgittas glada mamma Vivianne!


Vivianne är gift med mammas lika glada bror Harald! 


Och alla mina syskon var med idag! Så roligt! Här ser ni Malin och Roland - Lars hade en förmåga att inte fastna på mina bilder idag...


Ulf och hans söta fru Kari bor i Strömstad och har tre barn. Hon var en riktigt härlig bekantskap så nu måste jag åka upp och hälsa på när jag åker till Göteborg framöver! Så kul att träffas!


Mikaels lillebror Ulf har alltid haft glimten i ögat och är en riktig lusigkurre!


Ja, det framgår kanske... Haha!


Passade på att ta lite gruppbilder av mamma och hennes bröder! Så fina!


Ja, det blir flera bilder eftersom de säkert vill se lite olika bilder själva. Jag ska maila över dem och några till framöver!


Fiiina! Jag tycker att de ser så ungdomliga och avslappnade ut. Det blev verkligen en riktigt fin dag!


Passade också på att samla Ulf och Mikael med respektive och dotter! Snygga! Och här ser de ganska samlade ut - vilket de kanske inte gjorde från början...


Haha! Mycket skämt och bus! Det är så uppfriskande!


Och jag gör likadant här - flera bilder så att de kan få välja. 


Tusen Tack till er alla som tog emot oss idag! Det var fint att få vara med! Stora kramar till er alla!

Ja, sedan drog jag hem igen, åkte iväg med en kompis för att ordna lite saker inför ett möte i helgen och kom hem ganska utpumpad... Satte mig en stund vid datorn men insåg att det var dags för kockduell på Matfesten och en ville jag inte missa. Jag hade ju lovat att heja på:


Sofia Andersson Lundberg! Folkparkens egen duracellkanin! Ja, i positiv bemärkelse! Hon är lika snygg som hon är handlingskraftig och duktig! Man blir imponerad!


Ja, det blev Staffan Ling också! Här trodde jag att han skulle äta upp henne... Haha! Men hon höll stilen och påminde honom om att han skulle underhålla och fråga publiken hur de mådde! Haha!


Sofia hade en tuff motståndare i AIK:s lagkapten Jimmie Eriksson.... Och vem tror du kommer att vinna Staffan?


Ja, det lutade åt ännu ett guld för Jimmie... Men Sofia gjorde otroligt bra ifrån sig!


Koncentrerade miner!


Och totalt engagemang!


Sofia gjorde stor succé i publiken när hon visade upp anrättningen och uppvisade stor sportslighet trots nederlaget. Ja, hon var t o m nöjd! Hon trodde hela tiden att hon skulle komma trea... Haha!


Och jag fick nöjet att se maken i arbete! Han skötte sig som vanligt med glans! Ja, sedan gick jag en runda inna det var dags att åka hem och vem tror ni jag stötte på?


Kusinerna! Här något mer avslappnade. Ulf är en stooooor AIK-fantast och samlar alla kring matcherna när de visas på TV. Ja, han åker ju också runt för att kika när AIK har bortamatch mot Frölunda eller Färjestad. Snygg tröja mannen!


Jaaa, det blev en helt fantastisk dag! Många roliga möten och mycket god mat och fika! Därför åkte jag hem, bytte om igen och sprang en runda där jag än en gång satte personligt rekord! Lovely! Det tackar vi bristen på cigaretter för! Skönt...

Nu ska jag igång tidigt imorrn bitti så jag slänger mig i duschen och sedan i säng! Tack för idag alla glada människor som jag träffat! Livet överträffar faktiskt sig själv ibland...