Bad hair day...

Idag kunde man gott ha haft mössa... Och ni som inte är intresserade av hår och blåst i Göteborg kan lägga ner nu... Det här inlägget blir inte roligare än så! Haha!

Men vi tar det från början för den som är sugen på att veta mer! Vi steg upp (bra gjort!) och åt ännu en stadig hotellfrukost (inga problem!). Sedan blev det en lång promenad (trots att vi har spårvagnskort) för att få förbränna nån stackars kalori... Vi skulle ju på konferens idag och det var precis lagom långt bort.
 

Passerade förresten en släkting till det rådjur som vi har utanför stadshuset Hjorten! Det här stod i Vasaparken (tror jag! Haha!) och är också en skulptur av Arvid Knöppel. Han verkar ha gått "all in" på den här stilen. 

Medan vi gick blåste det rätt friskt. Dessutom har det varit enormt fuktigt och lite tryckande värme. Efter första mötet satte vi oss också ute och tog kaffe:


Snygga frisyrer! Jag är dessutom så sabla långhårig och längtar verkligen till mitt besök hos Sara på torsdag! 

Bra dag, roliga möten med fina människor och lite möjligheter att fundera mer över olika livsfrågor. Tyvärr lika varmt inomhus så jag har svettats nåt otroligt hela dan...


Det kanske är därför som Anna blev värsta "Rocky Balboa" när vi skulle gå tillbaka! Skönt att äntligen få lite luft!
 

Passerade syrrans gata! Nja, den heter egentligen Molinsgatan men jag tänkte direkt på Malin och hade inte någon hunnit före så hade jag säkert klottrat dit ett streck alldeles själv! Haha!


Och för er som vill ha sevärdheter: En kyrka! Vilken? Inte en superaning!

Fin park! Vilken? Inte en superaning! Haha! Det här är nog min sämst pålästa resa... 

Väl tillbaka i stan bestämde vi oss för att stanna och äta på något ställe direkt. Vi resonerade som så att även om vi skulle duscha och fixa till håret skulle vi se likadana ut på fem minuter. Därför var det ett par snygga frisyrer som intog kvällens middag:
 
Ja, det blev lite upp och ner också men det gör nog ingen skillnad om jag vänder på oss...
 

Lite gott bröd och färskost före maten! Anna äääääääääälskar bröd! Det syns tyvärr inte på henne... Haha!


Och om frisyrerna var fula idag (låter som om jag verkligen bryr mig men jag har väl för lite att skriva om...) så var maten desto bättre! Halstrad torsk med blåmusslor och friterade potatisskivor! Mmm... Lovely!

En chokladfondant till kaffet var heller inte fel...

Så nu sitter vi här... mätta (igen!) och nöjda med dagen. Ska bara duscha och krypa ner i sängen med en bok och längta till morgondagen då vi ska träffa Emilia och Abbe!!! Vi är verkligen inga party animals men det beror väl på att vi vill vara pigga till morgondagens eventuella shopping... 

Tack å hej, leverpastej! Klart slut från en bad hair day!