Äntligen helg!

Det har varit en lång vecka, fullspäckad med jobb och möten - likadant idag! Började med att sova alldeles för länge... Men vaknade som tur var av att telefonen ringde och studsade upp eftersom jag även idag skulle iväg till lasarettet för sista underhållningsuppdraget! Gick jättebra och de är supernöjda över mitt "skrattpiller". Känns otroligt tillfredsställande! 


Hann hem en kortis för att duscha och äta lunch och satte mig på bron en stund. Fick sällskap av ekorren som satt uppe i björken och tittade på mig! Ja, jag fick komma ganska nära utan att den brydde sig. Fin! Det är lite vilsamt att bara sitta och titta, njuta av vädret, naturen och "djuren på gården"... 

Sedan iväg igen på ännu ett möte med Västerbottensteatern och Jonas Lundqvist Information. Vi håller på att ringa in uppdraget och specificera arbetsuppgifterna och tanken är att jag och Jonas ska samarbeta med förra teaterchefen Med Reventberg kring ett projekt som fått namnet "Norrländsk Passion". 


Ja, jag blev erbjuden att låna kontor halvtid och skulle i så fall sitta där jag satt när jag jobbade där sist - vid rosa pilen! Och Jonas satt i rummet bredvid så det blir lite gamla tider även om vi kanske inte ska tillbringa så mycket tid på teatern utan vara ute och sköta information och en del samarbeten.

Vi fortsätter på tisdag men det känns som om vi har kommit närmare idag och jag tror t o m att det blir roligt att komma tillbaka in i teatervärlden igen. Ja, jag är lite försiktig den här gången eftersom jag ju älskar teatern och skulle kunna bli helt uppslukad om jag inte såg mig för. Men jag vet ju att om jag går in så gör jag det till 100%. Jag är ju lite "allt eller inget"...  


Sedan hem och andas ut! Maken är på jobbmiddag ikväll så jag passade på att ta en löptur och njuta av den här underbara kvällen! Hääääääärligt! Sedan åkte jag iväg för att handla och gjorde mig en enkel middag som jag nu avnjutit. Jag har bara ätit lite saker jag tycker om! 

Lite olivoljestekt surdegsbröd, parmaskinka, avocado, groddar, oliver och lite stekta kantareller. Smakade förträffligt - fast det hade nog kunnat vara vad som helst på tallriken eftersom jag var rätt hungrig!

Nu kaffe och kanske en stund vid TV:n innan jag ska hämta upp min bättre hälft. Antar att de äter en ännu smarrigare middag på Bryggargatan - det är ju ett favoritställe! Men först lite fredagsmys i soffan!