Vilken Valborg?

Ja, inte är det som förr! Håller med syrran som skrev på FB om firandet för 20 år sedan som såg väldigt annorlunda ut om man jämför med idag. För min del är det väl ännu längre sedan jag cyklade omkring, drack medhavda drycker och eldade korvar! Idag blev det också mer jobb än förr om åren! Och träning! Ganska skönt faktiskt!
 
Gårdagens övningar känns i kroppen och jag började undra varför jag hade sån träningsvärk på insidan av låren... Tittade igenom bilderna och nu förstår jag!
Borde kanske göra det här lite oftare... Eller inte alls... Haha!

Idag blev det först jobbmöte på förmiddagen med lite planering av lokaler! Börjar kännas riktigt bra och mina ritningar verkar stämma överens med verkligheten - vilket ju är en förutsättning för att allt ska funka! Kul! Sedan ilade jag hem, bytte om och åkte ner på 360 för ett pass Indoor Walking! Hann väl med en timme på Crosstrainern idag och det kändes... så bra!!! Jo, jag har ont lite här och där men det blir bara bättre om man rör på sig igen! Imorrn ser jag fram emot broarna runt OCH tabata!


Efter lite upprustning åkte jag på Maxi för att handla och kände när jag kom in att jag blev så besviken! Vi har ju världens bästa Apotek uppe på Solbacken med superfin personal och fantastisk service! Nu ska ICA öppna ett eget apotek vägg i vägg! Ska det verkligen behövas? Jag frågade personalen och det här är faktiskt något som koncernen har tvingat på Solbacken! Om man börjar handla här så försvinner väl vårt vanliga apotek... Onödigt tycker jag!

Jobbat lite till och sedan drog vi iväg ner till Nordanå för att få lite vår-vibbar! Det blev ett ganska koncentrerat Valborgsmässorfirande på ungefär en timme. Lagom... Och under den timmen hann vi även upp på Vitberget en sväng eftersom jag vill fotografera himlen... En bra himmel kan man inte säga nej till!

Intressant ljus med tydlig nederbörd längre bort!

Det såg rätt häftigt ut och någonstans där borta hade någon också tänt första brasan! Men vi kunde ju inte stå kvar där uppe. Då hade vi missat vårtalet!

På Nordanå var det ännu mer vår och ett tydligt tecken är väl att isen har rivit...

...och att bänkarna börjar tina fram. Skicket kanske inte är det bästa! 

Men påskliljor och penséer lyste gult och blått! Man blir glad av lite blommor!

Vi var ändå ganska många som samlats framför trappan på innergården där regnet stundom strilade. Skellefteå Musikkår inledde och sedan var det dags för Carin Lundberg att hälsa välkommen. Hon är väl ingen muntergök direkt...

Sedan sjöng Manskören! Som ni ser fanns det ännu en fotograf igång. Den här mannen var något mindre diskret än undertecknad... Längst fram och åt fel håll! Haha!

Vad ska man säga? Studenterna har blivit äldre... Men sångglädjen var det i alla fall inget fel på!

Och underbare Ted Kjellsson höll vårtalet! Kanonbra! Roligt och tänkvärt om tiden, staden, utveckling och framåtanda i ett Skellefteå där han tycker att allt är möjligt! Snyggt jobbat!

Jag tackade och han framhöll vikten av mineralvatten! Då är vi överens!


Passerade också Landskyrkan inom den här timmen men där var brasan inte tänd så vi åkte hem och gjorde upp en egen! Skönt eftersom man blev rätt hurvig trots vinterjacka!


Blev också renfilé, sallad och lite gräddstuvade kantareller... Mmm... Ja, varför tror ni att jag tränar? Haha!

Nu TV och soffmys! Imorrn råder ledig dag och sovmorgon!

#1 - - Maria:

Men ursäkta? hette kören manskören? det såg ut som farbrorskören som behövde syrgas, men huvudsaken att de sjöng av hjärtats lust..

Svar: Haha! Klockren kommentar! :)
Monica Lindgren