Ondska?

Jag brukar inte skriva politiska inlägg men nu måste jag komma med en mycket liten analys av situationen i Nordkorea. Det verkar ju helt vansinnigt att de förmodligen laddar upp med nya kärnvapen och ska utmana världen i ett nytt krig. Det är ju ett jättelitet land - kanske en tredjedel av Sveriges yta... Varför, kan man verkligen fråga sig? Jag tror att det är ondskan som slagit rot i landet och här kommer en lite svår vits...
  
    
Il                                       Un

Titta på ledarnas namn. Den dåvarande Kim Jong Il och den nuvarande, sonen, Kim Jong Un. Den sista stavelsen är förmodligen deras förnamn. Il och Un. Jämför dessa med bondskans uttryck för elak, djävlig och illvillig: "Ill-Onn". Just det! Tror väl fan att det blir krig när de har satt såna elaka djävlar vid makten! Haha!
 

Nej, det kanske inte var så mycket att skratta åt men jag kom på sammanträffandet under en diskussion i fredags och gjorde en notering som jag nu hittade. Måste ta med den i bloggen i alla fall även om ingen fler än jag tycker att det är kul... Jag är ju, som Åsa brukar säga, en mycket sjuk människa! Haha! Men det verkar å andra sidan också Kim Jong Un också vara...
 
Annars då? Ja, jag har inte tänkt på koreaner hela dagen. Har faktiskt kört ett pass Indoor Walking till lunch och sedan suttit ute en timme innan jag tog mig i kragen och åkte ner på stan. Neeeeej, inte för att shoppa!


Jag har börjat röja ur kontoret som jag inte suttit i det senaste året utan mest haft kvar som arkiv. Det var hög tid att hämta hem lite prylar så att det blir ännu mer proppfullt i det kontor som jag har här i huset... Nu ska jag fortsätta att jobba en stund och se om jag får nån ordning. Eller om det blir krig även där... Haha!