What a difference...

...a day make! Jag måååååår så bra och har haft en såååå rolig eftermiddag hos familjen Sommar-Löwgren! Tänk att det var 31 år sedan jag premiärställde mig på revyscenen och idag har jag tagit min första sånglektion! Varför i hela friden har jag inte gjort det tidigare? Det var så kul, lärorikt och stärkande för både rösten och självförtroendet! Jag kan sjunga! Jag är inte rädd! Haha!
 
En bra dag alltså - av flera olika anledningar:
 

För det första var det helt underbart väder ute och det gör ju också att humöret blir bättre än bra! För det andra så kom pappa och mamma förbi med älgfärs som räddar dagens middag!


För det tredje har den här fina familjen jag hälsade på ett helt underbart sockergryn som heter Alma!


Hon showade friskt i köket när jag kom! En glad och så charmig unge!


En kaka kan dock göra att hon sitter stilla så att "tanten" hinner ta lite bilder!


En paus hos finaste pappa Peter! Han är en av mina absoluta favoritpojkar och dessutom en magisk basist! Men pausen varade inte länge...


...förrän hon dök upp igen - nu som en trollande prinsessa! Vilken goding! Tyvärr kunde jag inte ägna hela eftermiddagen åt Alma eftersom jag bokat tid hos den fina mamman i den här musikfamiljen!


Och här i musikrummet matade Mia in CD-skivan med våra grunder och det var bara att börja! Herregud vad jag lärde mig mycket!


Det blev två timmars sjungande, nötande, skrattande, hittande av toner, stämmor och självsäkerhet! Jag fick världens kick och Mia är en helt suverän sångerska och pedagog! Tusen Tack! Vi ska ses fler gånger men nu har jag lite inspelningar att träna på tills dess!


Och äpplet faller inte långt... Här kom Alma in för att göra lite noteringar vid pianot samtidigt som hon klockrent sjöng "Björnen sover"! Hon är redan så musikalisk att man undrar var och hur hon ska sluta? Tur att jag kan säga att jag kände henne som barn... Haha! Ja, jag har ju i alla fall bildbevis på en stjärna i vardande!

Suverän eftermiddag med andra ord! Nu ska jag fortsätta mitt skrivjobb, göra lite älgfärsbiffar och kanske också ge mig ut på en promenad! En bra söndag med andra ord!