Utvilad!

Ja, herregud vad jag har sovit! Mer än sex timmar igår under dagen och ändå tio timmar inatt! Nån form av personligt rekord. Men jag är pigg och glad - och magen desto muntrare! Skööööönt! Magjuka är ingen angenäm upplevelse. Enda fördelen är väl att midjan nu känns en aning mindre i omfång. Nu vet man ju att det tyvärr går över...
 
Annars har ju den här typen av åkomma varit ett av "Emmas" bästa bantningsalternativ: "Köp utländskt kött! Har du tur kan du få salmonella!". Hon har mycket kloka deviser att dela med sig av när det gäller övervikt... Eller vad sägs om : "Inse att du inte är överviktig. Du är bara underlång!". Den är egentligen min favorit - och just nu har jag väl blivt en decimeter längre! Haha!
 
Annars då? Jo, jag har satsat en del av mina minskade resurser på dagens trav som ju går av stapeln (eller gäller det uttrycket bara båttävlingar?) i Skellefteå. Hur som helst hoppas jag på storvinst både i vårt "garagetrav" och i mitt eget. Vore kanon med en vecka i värmen eller nåt annat kul! Ett nytt kök?


Jocke Johansson lär vara på plats, eller åtminstone kommentera!

I övrigt så inser jag att sommaren är över och att jag borde ta bort alla blommor ute. Känner mig fortfarande lite snuvad på den. Kanske för dåligt väder i kombination med för lite ledighet. Men det kommer nya somrar och nya ledigheter! Vissa dagar minns jag ändå med glädje! Och när jag tittar tillbaka så var den faktiskt ganska bra!
 

Sommarflicka!
 

Sommarflickor! Finaste dottern hemma på min sommarfest!


Finaste sonen hemma vid samma tillfälle med familjens fina nytillskott Lisa!
 

Alla härliga motionsrundor! I snitt varannan dag!

Galet roligt jobb med Nordic Light!
 

Semestertripp med soliga dagar!
 

Knäppa shoppingturer!
 

Magisk konsert med Paul Simon!


Härliga luncher med familjen!


Och lika härliga middagar!


Ännu mer magisk konsert med Bruce Springsteen!


Underbara dagar i Göteborg med världens finaste barn!


Som också stod ut med världens töntigaste föräldrar! Haha!


För att inte tala om resan till Kroatien, middagar i uterummet (för få), soliga dagar på stranden i Göteborg, fina möten med fantastiska människor, bra sommarteater, kreativa jobbdagar, skratt, musik, fest, glädje... En helt OK sommar med andra ord! Nu laddar vi för nästa!