Repdag!

Tidig revelj eftersom jag väntade herrfrämmande! Into ofta man får fint besök redan 07.15... Ja, ja, maken var också hemma så ni behöver inte oroa er!

Maken har ju jobbat på och gjort lådor till vår proj och duk. De är t o m märkta med Mens Night och blev superfina! Idag skulle alltså Peter komma och hämta allt och vi skulle få se om allt passade...

Nu är det nära...

Heeeeelt perfekt!!! Ja, jag kan inte säga att jag förvånad! Det brukar bli bra!

Och lastningen gick lika bra, tack vara den lilla vagnen!

Sedan gjorde jag mig klar och blev upphämtad av Åsa för att åka till Radion. Vi skulle göra direktsändning i Norrbottensradion men hade turen att kunna göra det från studion i Skellefteå! Skönt att slippa åka upp till Luleå bara för en sådan sak. Det gick hur bra som helst och blev ett riktigt roligt inslag! Kul!

Sedan mot teatern för repetitioner hela dan! Vi är verkligen glada över att få låna balettsalen lite titt som tätt. Vi har ju ingen egen lokal och att repa på scenen varje gång blir både dyrt och lite komplicerat då det ofta är andra arrangemang där. Jag gillar ju att vara på teatern. Det är en miljö jag verkligen älskat att jobba i! Jag känner mig väldigt hemma och tycker att det är kul att hinna surra med alla människor!

Idag hade jag också förmånen att få träffa två dynamiska regissörer! De mest dynamiska i världen - om jag förstod dem rätt! :) Jo, de har gjort bra ifrån sig massor med gånger och ska ha all heder!

Christer Engberg från Luleå regisserar just nu "Grävskopan" - en enmanspjäs av Henning Mankell med Micke Lindgren i huvudrollen. Kommer nog att bli hur bra som helst! Agnetha Elers-Jarleman, som jag tidigare skrytt upp så mycket, har skrivit och regisserar konstmusikalen "Anna och Berta" som ska spelas på Västerbottensteatern i höst. Den handlar om konstnärinnorna Anna Nordlander och Berta Hansson som görs av Margaretha Niss och Bodil Granlid. Ska bli spännande att se! Nyskriven musik av Gunnar Edander som också skrev musiken till favoritpjäsen "Harriet L". Agnetha satte också upp "Norrlands akvavit" som jag tyckte så mycket om! Sådär! Nu har ni fått lite gratisreklam mina vänner! Lycka till!

Efter en lång repdag där hjärnan till slut var helt urblåst... så åkte vi hem och vilade/lagade lite mat. Fisk går fort och det blev en baconlindad torskrygg med mycket vitlök och smör... Mums! Ja, det är en gammal favorit som jag gärna lagar.

Sedan packade vi ihop prylar och åkte ner på Nordanå för att ställa upp allt inför morgondagens rep som vi ska ha just där! Blir bra att få repa i scenografin och att också kunna filma för att ljussättaren ska få se.

Här har vi kört upp projektionsutrustningen med hissen! Ja, även den övriga dekoren men den kan man ju inte visa ännu...

Ja, en pytteliten del ser ni här! Men säg inget...

Det kommer hur som helst att bli fint! Vi fick hämta mattan ikväll och har börjat få i ordning lite på scenen - känns skönt, och faktiskt också lite lugnande. Jag känner att jag är mindre stressad nu och det är väl för att man ser att saker och ting börjar falla på plats. Det blir nog en föreställning det här också!
 
8 dagar kvar...
#1 - - Sara Johansson:

Åhååå!!! Christer har jag minsann träffat! Vi fick en "privat" föreläsning av honom om förintelsen innan vi drog till Auschwitz förra sommaren! Jääätteintressant!! Och då kom han ändå yrvaken direkt från en premiär i Sthlm ;-)