Det kostar på...

Vilken vecka! För mycket jobb och för lite motion. Inte bra! Jag känner mig hur slut som helst och det är kanske inte så konstigt. Hade också vakentid inatt som jag inte riktigt förstår tills jag läste att det var fullmåne. Kan det vara den som påverkar mig? Kanske är på väg att bli vampyr eller nåt... Haha!

Nåja, idag var vi bortbjudna till mamma och pappa på lunch vilket betydde att det blev ännu en dag med uppstigning och iväg. Jag hade faktiskt gärna legat kvar lääääänge i sängen men mammas köttsoppa vill man ju inte heller missa!
 

Ja, ni ser hur trött jag ser ut... Men vi kom faktiskt först idag och sedan kom finaste familjen Bergvall med My i spetsen! Goooooa unge! Jag blir alltid så glad! Idag visade hon också stolt upp sin nya mössa med "dumskallar"! Haha! Hon hade valt den helt själv och kommer nog med tiden också att lära sig att de heter dödskallar...


Morfar fick också prova! Haha! Men inte så länge... Här ser ni också snygga syrran!


Jag brukar ju säga att jag kokar god köttsoppa men idag blev jag i alla fall slagen! Så gott! Helt perfekta smaker och ett kött som bara föll i bitar! Alla åt nåt så kopiöst!


Jo, även My! Hon är lite rolig. Alla stora köttbitarna slank ned men klimpen, som både jag och Malin är så förtjusta i, den tyckte hon inte om! Haha!


Storebror med familj var också med idag! Och när man är "hemma" så får man alltid lite nostalgiupplevelser:


Eller vad säger ni om mig och maken på en sten i Björkåsen för drygt 30 år sedan? Vi var verkligen unga!

När vi kom hem var jag så dödstrött att jag somnade i soffan en timme igen. Jag behöver nog vila lite. Vaknade av att dammsugaren gick för fullt vilket betyder att det blir städat - och att det inte är jag som gör det! Tack! Jag åkte istället och handlade för att laga lite middag.


Det blev en efterapning av Ellas röding även om vi åt Kungsfisk, eller Uer. Messmörsås, karljohansvamp och mandelpotatis som tillbehör! Såsen blev magiskt god även hos oss och kommer att bli en favorit! Boken jag fick innehåller så många guldkorn och kommer att bli frekvent använd i vinter!

Nu ska vi bara sitta i soffan, titta på TV, läsa, äta dessert och slöööööa! Ha en bra lördagkväll!